Az Edmunds.com szakportál elemzése szerint a Toyota részesedése 14,7 százalékra csökkenhet januárban, ami 2006 márciusa óta nem látott mélypont. Ezzel párhuzamosan a Ford 18 százalékra növelheti részesedését, ezzel a legjobb teljesítményt nyújtva 2006 májusa óta.
Az egy évvel korábbihoz képest 11,9 százalékkal kevesebb autó értékesítésére számíthat a Toyota januárban, ami a decemberi eladásokhoz képest 45 százalékos mínusz. A Ford viszont az idei év első hónapjában 33,4 százalékkal több autót adhat el, mint tavaly.
A Toyota a gázpedál meghibásodása miatt eddig 5 millió autót hívott vissza az Egyesült Államokban és hamarosan Európában is. Csak ezen a héten újabb 1,1 millióval növekedett az érintett járművek száma, míg Európában várhatóan 2 millió gépkocsit érint az ügy.
Az AP jelentése szerint a visszahívások teljes költsége 900 millió dollár, miközben a japán autógyár hetente 155 millió dollárt veszít a leállított gyártás miatt. Ez nem is csoda, tekintve, hogy a gázpedál hibáját nyolc modell esetében regisztrálták, köztük a tengerentúlon a népszerűségi listát vezető Camryval és Corollával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.