A cég szerint a tárgyalások eredménye még bizonytalan, azt a svéd államadósság-kezelő központnak is jóvá kell hagynia. Az Európai Befektetési Bank a múlt évben 400 millió eurós hitellel járult hozzá a Saab megmentéséhez, az összegre a svéd állam nyújt garanciát. Ebből 240 millió eurót már el is költött a cég egy modellfejlesztési tervre.
A jelenlegi tárgyalópartner nem más, mint az a Vlagyimir Antonov, aki korábban a Spyker Cars befektetője és részvényese volt, és aki azért értékesítette a részesedését, mert a Saab előző tulajdonosa, a General Motors másként nem adta volna el a svéd vállalatot a hollandoknak tavaly februárban. A CIA szerint ugyanis az üzletember kapcsolatban áll az orosz maffiával.
A 74 millió dollár készpénzről és 326 millió dollárt érő elsőbbségi részvényről szóló adásvétel után pontosan egy évvel, február 24-én a Spyker Cars bejelentette, szándéknyilatkozatot írt alá arról, hogy eladja a Spyker Automotive üzletág vagyonát a CPP Global Holdings Limited brit magánvállalatnak, amely véletlenül Vlagyimir Antonové, aki februárban vásárolta meg 32 millió euróért a Spyker kicsi és szintén veszteséges szupersportkocsi-gyártó részlegét.
Az elmúlt évben 30 700 Saab autó kelt el a világpiacon a tervezett több mint 50 ezerrel szemben. A tulajdonosi kör a jövő évre 120 ezer eladását és ezzel a nyereségesség elérést tervezi. A márka 2006-ban értékesítette fennállása óta a legtöbb autót, 133 ezret, amikor mögötte állt a General Motors, és még szó sem volt világválságról. Így Spyker 2012-re vonatkozó értékesítési terve igen merésznek tűnik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.