Az autógyártók terveit azonban felboríthatja a katasztrófa. Korábban csak a japán autóexport leállásától tartottak, most azonban az európai és amerikai gyártók is aggódnak, hogy nem kapnak Japánból alkatrészeket. Ez a szállítási nehézségek miatt is fenyeget, mert a nagy hajótársaságok elkerülik a Tokiói-öblöt a sugárszennyezés veszélye miatt. Márpedig a tokiói és a jokohamai kikötő bonyolítja le a japán szállítmányok 40 százalékát. Számos nagy európai autógyár kilátásba helyezte termelése visszafogását. A Magyar Suzuki továbbra is napi 800-850 gépkocsit bocsát ki, de leállhat, ha kifogy a másfél hónapnyi készletből.
Arról viszont megoszlanak a vélemények, hogy a kieső japán beszállítók pótlásába beszállhatnak-e a hazai alkatrészgyártók. A külgazdasági hivatal már felvette a kapcsolatot japán társszervezetével, de a beszállítói státus elnyerése hosszú ideig tart.
Nyomás alá kerültek a nagy viszontbiztosítók is. A japán károkat 180 és 300 milliárd dollár közé teszik, amelynek 16-18 százaléka biztosított. Az óriási biztosítói kifizetések díjemeléshez vezethetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.