Az autóipart is megrázta a földrengés
Az autógyártók terveit azonban felboríthatja a katasztrófa. Korábban csak a japán autóexport leállásától tartottak, most azonban az európai és amerikai gyártók is aggódnak, hogy nem kapnak Japánból alkatrészeket. Ez a szállítási nehézségek miatt is fenyeget, mert a nagy hajótársaságok elkerülik a Tokiói-öblöt a sugárszennyezés veszélye miatt. Márpedig a tokiói és a jokohamai kikötő bonyolítja le a japán szállítmányok 40 százalékát. Számos nagy európai autógyár kilátásba helyezte termelése visszafogását. A Magyar Suzuki továbbra is napi 800-850 gépkocsit bocsát ki, de leállhat, ha kifogy a másfél hónapnyi készletből.
Arról viszont megoszlanak a vélemények, hogy a kieső japán beszállítók pótlásába beszállhatnak-e a hazai alkatrészgyártók. A külgazdasági hivatal már felvette a kapcsolatot japán társszervezetével, de a beszállítói státus elnyerése hosszú ideig tart.
Nyomás alá kerültek a nagy viszontbiztosítók is. A japán károkat 180 és 300 milliárd dollár közé teszik, amelynek 16-18 százaléka biztosított. Az óriási biztosítói kifizetések díjemeléshez vezethetnek.