Nick Reilly nem kis feladat elé néz az Opelnél. A 34 éve a GM-nél dolgozó brit menedzsernek rá kell vennie a német leány dolgozóit arra, hogy mondjanak le 265 millió eurónyi fizetésről, az európai kormányoktól pedig 2,7 milliárd eurós támogatást kell szereznie. Az Opel márciusra kifogyhat a pénzből, ezért Reilly kénytelen lesz gátat vetni az Astra és Corsa eladások 9,6 százalékos csökkenésének.
Reilly jópár hasonló helyzettel nézett szembe. A korábban a GM nemzetközi üzletágait menedzselő szakember 2002-ben a dél-koreai vásárlásokat vezényelte le, szintén a szakszervezetek ellenében. A GM Daewoo Auto & Technology Co. vezetőjeként több mint háromszorosára növelte az eladásokat 2006-ig. A csődbe jutott Daewoo-ból létrehozott üzletág mostanra a GM globális termelésének mintegy 20 százalékát adja.
Az Opelre 8 300 fős elbocsátás vár, a sikerhez a német leánynak új mini és hibrid autókat kell létrehoznia Reilly szerint. Ebben az évben az Opel eladásai a globális piac zsugorodásánál kétszer erősebben, tíz százalékkal csökkentek az Európai Autógyártók Szövetsége szerint. Reilly bemutatkozása mindenesetre jól sikerült. "Frissítően pragmatikusnak" nevezte Hendrik Hering német tartományi miniszter és pozitívan nyilatkozott róla Klaus Franz szakszervezeti vezető is. Ehhez hozzájárulhat az is, hogy Reilly felvetette, hogy az Opel dolgozói a jövőben a profitból is részesedést kaphatnak.
Az a tény, hogy Reillyt ekkora feladattal bízták meg, felveti, hogy eséllyel indulhat a GM vezérigazgatói székéért is, bár a Bloomberg által megkérdezett elemző szerint nagyobb az esélye, hogy egy "sötét ló" nyeri el a pozíciót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.