BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Decembertől drágít a Borsodi

Az inflációt és a költségnövekedéseket igyekszik továbbhárítani a fogyasztókra a sörgyártó cég

Decembertől 5 százalékos áremelést kíván érvényesíteni a bőcsi székhelyű Borsodi Sörgyár (BS) Kft. a hazai piacon – jelentette be Tőtös Zsolt, a cég vezérigazgatója. A multinacionális StarBev tulajdonában lévő társaság a növelési elképzeléseket már be is jelentette kereskedelmi partnereinek. A vállalat a drágítással most a 4 százalékos jövő évi várható inflációt és a költségnövekedéseket igyekszik beépíteni áraiba, mivel a jövedéki adó és a termékdíj előreláthatólag nem változik. Az áremelést az is indokolja, hogy az év elején végrehajtott 6-7 százalékos idei drágítás mára lemorzsolódott a kiélezett piaci versenyben.
A kidolgozott új stratégia szerint a vállalat lassú, egyenletes és stabil növekedést szeretne elérni a következő években – közölte a vezérigazgató. Ehhez az áremelésen túl csökkenteni szeretné értékesítési akcióit, mivel az idei 60 százalékos arány jóval meghaladta az „egészséges mértéket”. Tőtös Zsolt szerint veszélyeztetné a következő időszak eredményeit, ha a cég e lépéseket rövid időn belül nem tenné meg.

A társaság Borsodi márkacsaládja az idén megőrizte piacvezető szerepét, és a cég összességében is stabilizálta, illetve a második fél évben kismértékben növelte is 25 százalékos mennyiségi részesedését. A vállalat mindezt kedvezőtlen piaci környezetben teljesítette, mivel a hazai fogyasztás az eddigi adatok szerint 8-9 százalékkal visszaesik 2010-ben. Ezzel folytatódik az utóbbi időszak tendenciája, amelynek következtében a söripar összességében a korábbi fogyasztás egynegyedét veszítette el néhány év leforgása alatt.
Az idei piacszűkülést részben a kedvezőtlen, hűvös időjárás, részben a válság miatti keresletcsökkenés határozta meg. A BS különösen aggasztónak tartja, hogy a vásárlók jelentős része a középkategóriás sörök helyett ma már az olcsóbb termékeket választja, és e vevői réteg a cég szerint nehezen tér majd vissza a „középső szegmensbe”. Mindemellett a vállalat arra számít, hogy a következő időszakban – a várható gazdasági növekedés hatására – a hazai sörpiacon lassú visszarendeződés kezdődik, így a fogyasztáscsökkenés már 2011–12-ben megállhat.

Tőtös Zsolt szerint az idei piaci viszonyok egyelőre nem kedveznek a növekedésnek, ezért a vezérigazgató azt is jelentős eredménynek

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.