Igaz, a gépkocsiimportőrök a márkakereskedőknek 78 ezer személygépkocsit szállítottak/szállítanak ki az idén, ám ebből 18 ezret külföldiek vásároltak/vásárolnak meg – hangsúlyozta, hozzátéve: jövőre már csak 70 ezer autó kerülhet a kereskedőhálózatba.
A Porsche Hungaria november végéig 16 409 személygépkocsit és kishaszonjárművet szállított ki kereskedőinek, míg tavaly a forgalom 11 hónap alatt elérte a 35 ezer darabot. Egyéb üzletágakban ugyanakkor nem volt ekkora a visszaesés: a cég használtautó-forgalma nem egészen 25, a javítási munkákból és az alkatrész-kereskedelemből származó bevétel csupán 20 százalékkal csökkent.
Az országos átírási adatok azt mutatják, az új autók 60-70 százalékos forgalomesésének csak mintegy felét éri el a használtautó-eladás csökkenése. Ráadásul az átlagos árszint is a vártnál kisebb mértékben esett – tájékoztatta lapunkat Horváth Zoltán, a Porsche Hungaria használt autókkal kereskedő cégének, a Weltautónak az igazgatója. A Weltautót sem hagyta érintetlenül a vásárlóerő általános esése.
Egy év alatt 53-ról 44-re csökkent a márkakereskedő partnerek száma; ezek telephelyén jelenleg körülbelül feleannyi kocsi van, mint másfél éve, mert a bankok a használtautó-vásárlásokat sem finanszírozzák túl lelkesen. Igaz, a cégcsoporthoz tartozó Porsche Bank korántsem olyan elutasító a gépkocsivásárlások hiteltámogatásával szemben, mint a kereskedelmi bankok.
Az idei évről Eppel János elmondta: az importőr vállalatok már a múlt év utolsó és az idei első negyedében végrehajtották a készletleépítést, majd következett a költségek csökkentése és a kereskedői hálózat lehetőség szerinti stabilizálása. Így tett a Porsche Hungaria is, amely már túl van a válságüzemmódra való átálláson, a kereskedői hálózat azonban még nem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.