A The Wall Street Journal tudósítása szerint a legnagyobb gondot egy a dél-koreai Hitachi által gyártott, a motor működését segítő érzékelő beszerzése jelenti. A szenzorok terén a cég 60 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik globális szinten és közlése szerint szombaton indítja újra a termelést, de egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen kapacitással. A Hitachi tucatnyi autógyártót lát el érzékelőkkel és bár a Siemens és a Bosch is gyárt ilyen alkatrészeket, több cég visszafogja a termelését az esetleges alkatrészhiány miatt.
Ezek közé tartozik a General Motors, amely német és spanyol gyáraiban is rendkívüli intézkedéseket vezetett be. Németországban rövidített munkaidővel kell számolni több ágazatban. A német munkaügyi hivatal szóvivője a Süddeutsche Zeitung csütörtöki számában arról adott tájékoztatást, hogy a hivatalhoz már beérkeztek az első kérelmek az autóiparból, és ezeket várhatóan még több követi majd más ágazatokból is.
Eddig csak az Opelnél volt néhány órás leállás a Corsákat gyártó eisenachi üzemben az alkatrész-utánpótlás akadozása miatt. Korábban a legnagyobb német autógyár, a Volkswagen első embere sem tartotta kizártnak, hogy nehézségek merülhetnek fel az ellátásban.
A Toyota Motors, a világ legnagyobb autógyártója szintén lassítani fogja gyártását több észak-amerikai gyárában az alkatrészhiány miatt. A japán cég jelezte: most elemzi az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban lévő üzemeinek a helyzetét, mielőtt döntene arról, hol fogják vissza a gyártást.
Közben a PSA Peugeot-Citroen már elkezdte a gyártás csökkentését több európai gyárában, miután a Hitachit, amely dízelmotorhoz szükséges alkatrészekkel látja el, a Japánban történt földrengés súlyosan érintette. A PSA szóvivője szerint a francia konszern gyártása a kapacitás 40-50 százalékára csökkent a spanyolországi Vigóban, valamint a franciaországi Aulnayban és Poissyben és a szlovákiai Trnavában lévő üzemében. A cég közölte, hogy a Hitachi várhatólag a hét végén újra folytatja a termelését.
A Nissan elnök-vezérigazgatója, Carlos Ghosn szerint mintegy 40 Japánban lévő alkatrészbeszállító cég nehézségekkel küszködik a pusztító földrengés nyomán, és ez nehézségeket okoz az autógyártók számára. A Nissan azt tervezi, hogy Tennessee-ből szállít motorokat Japánba, de Ghosn hozzátette, hogy a cég nem tervezi a termelés áthelyezését más országokba. A Nissan több mint egymillió kocsi gyártására kötelezte el magát Japánban és ez nem fog változni - tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.