A társaság az előzetes várakozásokat jelentősen meghaladó, 60 százalékos forgalombővülést ért el az elmúlt évben, így az árbevétel meghaladta a 8 milliárd forintot, és már az adózott eredmény is a pozitív tartományba emelkedett. Ennek alapján a cafeteriakeretet 12 százalékkal sikerült bővíteni, és az idei bérfejlesztés legalább inflációkövető lesz.
A beruházások egyben a létszámbővítést is szükségessé teszik: rövidesen 240-ről 260-ra nő a saját alkalmazottak száma, emellett 150 bérelt alkalmazottnak is munkát ad a cég. Karagics András ugyanakkor megjegyezte, hogy komolyan megérzik a nyelveket beszélő képzett dolgozók hiányát: már ma lenne hely 3-4 fiatal mérnök számára.
Úgy tűnik, a Freudenberg NOK nem érezte meg a válság hatását. Négy éve 128 fővel 3,6 milliárd forintos forgalmat értek el; 2008-ban 164-re, majd 186-ra emelkedett a saját alkalmazottak száma, és az árbevétel tavalyelőtt már meghaladta az 5,3 milliárd forintot.
Mindez annak köszönhető, hogy a beruházásokat akkor sem állították le, amikor a világválság kitörését követően a mélybe zuhant az egész alkatrészgyártó iparág rendelésállománya. A folyamatos gyárfejlesztés eredményeként az elmúlt két évben is sikerült új termékekkel jelentkezni a piacon. Ezt pedig olyanynyira értékelték a megrendelők, hogy tavaly az anyacég gyártósorokat hozott át egy német és egy lengyel üzemből, és 500 ezer euróért új gyártóberendezéseket is telepítettek a péceli szelepgyártó üzemben.
Igaz, volt egy időszak, mégpedig 2008 utolsó és 2009 első két hónapjában, amikor a pénzügyi világ totális zavara idején Pécelen is billegett a léc. Az átmeneti nehézségeket az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány munkahelymegtartó pályázatán 2009-ben elnyert 50 ezer euró értékű támogatással vészelte át a cég: harminc fehérgalléros állást sikerült megmenteni, és elég volt fél évre négynaposra csökkenteni a munkahetet.
A 14 éves társaság fő profilja 2005-ig kapcsolófóliák gyártása volt, majd egy struktúraváltás következményeként belevágtak az autóalkatrészek gyártásába is. A cég főbb vevői a Mercedes, az Audi, a BMW, valamint a PSA konszern és azok beszállítói. Péceltől ugyanakkor még az Egyesült Államokba is szállítanak tükörfűtést és szelepeket.
A Freudenberg NOK Mechatronics Hungary Bt. 50-50 százalékig a német Freudenberg csoport, valamint a japán NOK Corporation tulajdonában van. Az ötmilliárd eurós forgalmú Freudenberg cégcsoport családi vállalkozás, amely 32 000 embernek ad munkát, míg a közel 20 ezer fős NOK forgalma 4 milliárd euróra rúg. Ez utóbbi nyomtatott áramkörök és szelepek gyártása mellett a rezgéscsillapításra szakosodott, és a péceli vállalat az egyetlen magyarországi kapcsolata.
Villanyautó-összeszerelés lesz Kelet-magyarországon
Több mint ezer négyzetméteres összeszerelő üzemet épít Kelet-Magyarországon a Brixxon Elektromos Autó Kft., a beruházás helyszínéről azonban még folynak a tárgyalások – tájékoztatta az MTI-Ecót Horváth Sándor László, a cég tulajdonos-ügyvezetője, hozzáfűzve, a cég elektromos autóinak és a programjának első bemutatkozása április végén lesz, a gyártás májustól folyamatosan indul az összeszerelő egységekben: hazánk mellett Svájcban, Ausztriában, Litvániában és Bulgáriában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.