Most viszont az a hír, hogy minden jelentős márka kiállít. Legalább is ezt nyilatkozta Luc Argand, a Geneva International Motor Show elnöke, és ez azért is jó hír, mert a tavaly novemberi tokiói szalonon mindössze három európai márka, a rétegmodelleket gyártó Lotus, a Caterham és az Alpina bérelt területet. Ezt megelőzően pedig az elmúlt év januárjában megrendezett detroiti szalonról maradt távol a Ferrari, a Land Rover, a Mitsubishi, a Nissan, a Suzuki, a Porsche és a Rolls-Royce.
Ha tehát most minden nagy márka jelen lesz Genfben, az nem csupán azt jelenti, hogy jó bevétele lesz a szervezőknek a 78 ezer négyzetméteres kiállítási terület bérbe adásával, hanem talán azt is, hogy a negatív piaci prognózisok ellenére az autógyártók megértették: kiállítani drága, de még drágább távol maradni.
Az alábbiakban a "mintegy száz" premiermodell közül csak néhányat mutatunk be, amelyek közös tulajdonsága az elektromos hajtáslánc.
Az Opel Ampera első komoly útja az Adam Opel AG rüsselsheimi gyárából a genfi autószalonra vezet. A megnövelt hatótávú villanyautó (E-REV – Extended-Range Electric Vehicle) a 16 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor által táplált villanymotorjával indul neki a 600 kilométeres útnak. Amikor 60 kilométer megtétele után lemerül az akkumulátor, beindul az Ampera fedélzeti benzinmotorja, hogy az út hátralevő részében áramot fejlesszen a kerekek hajtására.
A kocsi sorozatgyártása a tervek szerint ugyan csupán a jövő év végén kezdődik meg, de az Opel addig is csigázni kívánja az érdeklődést, ezért vasárnaptól az Ampera útját az interneten is lehet követni. Ugyanez az E-REV elektromos hajtás a lelke az Opel sportos tanulmányautójának, a 4,7 méter hosszú Flextreme GT/E Conceptnek is.
A szalonon lesz az európai premierje a Nissan LEAF elektromos autónak. A 444 centiméter hosszú, 177 széles és 155 magas kocsi maximális sebessége 140 kilométer, és 160 kilométert tehet meg egy feltöltéssel. A Nissan arra büszke, hogy a 48 modulból álló laminált lítium-ion akkumulátor 30 perc alatt feltölthető teljes kapacitásának 80 százalékáig.
A Toyota Genfben leplezi le a nyáron piacra lépő hibrid Aurist, és végre látható lesz a márka hibrid sikermodelljének, a Priusnak hálózatról tölthető változata is.
Az első genfi szalont 1905-ben tartották, és akkor még a belsőégésű motoros autók mellett gőzhajtású járműveket is bemutattak. Akkor a francia Clément számított világújdonságnak. Most pedig a Lotus Evora 414E Hybrid. A 408 lóerős sportkocsi csak elektromos hajtással 56 kilométer tehet meg, míg hibridhajtással körülbelül ötszázat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.