Hasonló véleményen van Horváth Zoltán, a legnagyobb használtautó-kereskedő hálózat, a Weltauto igazgatója, aki szerint nemigen szokott előfordulni a használt gépkocsik piacán három-négy évnél hosszabb futamidő, arról nem is beszélve, hogy ennyi időn belül általában amúgy is túladnak az egyre korosabbá váló járműveken. A szakember úgy tudja, igen sok 11 évnél idősebb kocsi cserél gazdát, de jellemzően magánforgalomban és nem kereskedőkön keresztül.
A Weltauto hálózatában az idén értékesített járművek átlagéletkora 5,5 év volt. Közülük legnagyobb számban a 2008-as és 2005-ös évjáratú modellek szerepeltek, amelyek együttes aránya elérte a 27 százalékot. A tízévesnél idősebb kocsik ugyanakkor az idei teljes forgalom 11 százalékát tették ki.
Az első negyedévben még ment a használtautó-piac – csupán 5 százalékkal kevesebb kocsi váltott tulajdonost, mint tavaly március végéig –, mostanra azonban itt is visszaesés tapasztalható. Sok függ ugyanakkor a kereskedés helyszínétől: Budapesten és környékén nyilván sokkal több új és használt autót lehet eladni, mint vidéken, ugyanakkor az árvíz miatt a borsodiaknak egyéb gondjuk is van, mint hogy kocsit cseréljenek.
Horváth Zoltán szerint miután gyakorlatilag senki sem vesz új gépjárművet a régi helyett, egyre aggasztóbb, hogy jövőre már nem lesz belföldi eredetű használt kocsi a piacon. Különösen azok nem gondolkodnak autócserén, akik még – mai szemmel – kedvezményes konstrukciókkal jutottak járművükhöz. Ennek oka, hogy ugyancsak péntektől hatályos a körültekintő lakossági hitelezés feltételeiről és a hitelképesség vizsgálatáról szóló kormányrendelet második fele, amely tovább szigorítja a lakossági hitelkihelyezéseket.
Abban az esetben pedig, ha a konstrukció során a kocsi életkora eléri a 15 évet, a teljes hitelértéknek megfelelő összeget kell tartalékba helyezni. Tehergépjárművek esetében tízéves kor felett szükséges az 50 százalékos, tizenkettőn túl pedig a 100 százalékos többlettőke képzése.
Abban az esetben pedig, ha a konstrukció során a kocsi életkora eléri a 15 évet, a teljes hitelértéknek megfelelő összeget kell tartalékba helyezni. Tehergépjárművek esetében tízéves kor felett szükséges az 50 százalékos, tizenkettőn túl pedig a 100 százalékos többlettőke képzése. Maradunk a völgyben Hullámvölgyben maradt az autópiac májusban is. Igaz, ez a völgy már kevésbé mély, mint az első négy hónapban, amikor is a múlt év azonos időszakához képest felével esett a személykocsi-forgalombahelyezések száma. Májusban már csak 24,8 százalékkal kevesebb autó kelt el, mint egy évvel korábban.
A kishaszonjárművek forgalomba helyezési száma ugyan mindössze 9,3 százalékkal maradt el a bázistól, de csak egy nagyobb megrendelésnek köszönhetően.
A legfrissebb adatok szerint június első öt napján 616 személyautó kapott rendszámot, ez 25 százalékkal marad el a tavalyitól.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.