A japán autóértékesítők szövetségének pénteken ismertetett adatai szerint 279.389 autót adtak el márciusban.
A vezető márkák közül a Toyota Motor értékesítése - a Lexus típust nem számítva - 45,9 százalékkal, a Nissan Motor eladása 37,7 százalékkal, a Honda Motoré pedig 28,3 százalékkal esett tavaly márciushoz képest Japánban.
A mini autókat is beszámítva a márciusi értékesítés 35,1 százalékkal zsugorodott elsősorban a földrengés és az azt követő özönvíz okozta károk hatásai miatt.
A március 11-i természeti katasztrófa miatt a legtöbb japán autógyártó továbbra sem termel, elsősorban alkatrészellátási gondok miatt. A Toyota 18 japán gyárából például csupán kettő működik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.