BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Harmadával estek vissza a japán autóeladások

Japánban 37 százalékkal csökkent a 660 köbcentiméteresnél nagyobb autók eladása márciusban éves szinten.

A japán autóértékesítők szövetségének pénteken ismertetett adatai szerint 279.389 autót adtak el márciusban.

A vezető márkák közül a Toyota Motor értékesítése - a Lexus típust nem számítva - 45,9 százalékkal, a Nissan Motor eladása 37,7 százalékkal, a Honda Motoré pedig 28,3 százalékkal esett tavaly márciushoz képest Japánban.

A mini autókat is beszámítva a márciusi értékesítés 35,1 százalékkal zsugorodott elsősorban a földrengés és az azt követő özönvíz okozta károk hatásai miatt.

A március 11-i természeti katasztrófa miatt a legtöbb japán autógyártó továbbra sem termel, elsősorban alkatrészellátási gondok miatt. A Toyota 18 japán gyárából például csupán kettő működik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.