A német Volkswagen csoportba tartozó Skoda Auto bevételei tavaly rekordnagyságúra, 13,7 millió euróra emelkedtek. Tavaly a Skoda összesen 1,127 millió személygépkocsit szállított megrendelőinek, ami éves szinten 6,7 százalékos növekedés. A cseh autógyár legnagyobb piacát Kína jelenti, ahol 2016-ban 317 ezer kocsit adtak el, ami éves összehasonlításban 13 százalékos emelkedés. Nyugat-Európában 454 ezer autó kelt el, ami 5 százalékos növekedés. A szintén jelentős orosz piac egy százalékkal nőtt tavaly - sorolta az adatokat Bernhard Maier, az igazgatótanács elnöke. Leszögezte: a Skoda Auto az idén tovább akarja növelni az eladott autói számát.
"A 2016-os év eredményei meghaladták várakozásainkat. Már harmadik éve döntöttük meg az előző évi rekordunkat, s ez a 2025-ig kidolgozott növekedési stratégiánk helyességét bizonyítja" - fejtette ki Barnhard Maier.
Tavaly a legnagyobb mértékben, 73 százalékkal, a luxuskocsinak számító Superb eladása növekedett, mégpedig 138 ezerre. A Rapid modell eladása kilenc százalékkal (212 700), a Fabiáé öt százalékkal (202 300), míg az Octaviáé 0,8 százalékkal (436 ezer) emelkedett. A Yeti eladása viszont öt százalékkal (95 500) visszaesett. A legkisebb Skoda modell, a Citigo eladása egy százalékkal 40 700-ra emelkedett.
A Skoda Auto jelenleg hét személygépkocsi modellt forgalmaz 40 változatban. Az idei év legnagyobb eseményének a Kodiaq városi terepjáró piacra kerülése ígérkezik.
A legnagyobb cseh autógyár 29 580 embernek ad munkát, ami éves szintén 11 százalékos növekedés. A munkások havi átlagkeresete a gyárban 36 ezer korona, mintegy tízezerrel haladja meg az országos átlagot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.