Az új buszok városi és elővárosi forgalomra készülnek szóló és csuklós verzióban. A buszokat az Ikarus mátyásföldi, illetve székesfehérvári üzemében fogják gyártani.
Princz Ferenc, az Ikarusbus Kft. ügyvezető igazgatója a két cég szerdai budapesti sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: a két járműipari cég stratégiai együttműködése keretében jelenleg minimum 300-500 darab busz megrendelésére számítanak, de esetlegesen az Ikarus hagyományos külpiacain is várnak vevőkre.
A társaság ennek kapcsán Moszkvában is tárgyalásokat folytat. „A márkanév még ma is az egyik legismertebb hungarikum, a világban jelenleg is közel százezer öreg IKARUS járja az utakat” – tette hozzá.
Az új buszoknál kiemelt szempont a magyar hozzáadott érték maximalizálása, ennek megfelelően a tervezésnél a hazai gyártmányú részegységek prioritást kaptak, a jövőben pedig a jelenleginél is több részegységet kívánnak beszerezni hazai beszállítóktól. Az új Ikaruszok a legkorszerűbb műszaki paraméterekkel rendelkeznek.
Az új Ikarusok a legkorszerűbb műszaki paraméterrel rendelkeznek. A járműveket Euro-5-ös motorokkal szerelték fel, az alacsonypadlós kocsiszekrény, a tágas belső tér, az ülésrendszer és az ingyenes wifi-internet az utasok kényelmét biztosítja. A buszban belső biztonsági kamera, tolatókamera is található, a GPS-navigációval szinkronizált utastájékoztatás pedig kiépíthető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.