A La Repubblica értesülései szerint a szerbiai üzemben gyártják majd az L0 modellt, amelynek eredetileg az olasz Mirafiori város adott volna otthont. "A Fiat nem engedheti meg magának, hogy fölösleges kockázatokat vállaljon az olasz üzemeivel kapcsolatban, folyamatosan gyártanunk kell az autókat" – kommentálta a döntést Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója az AFP jelentése szerint.
Az 1 milliárd eurós beruházásból felépülő szerbiai üzembe 350 millió eurót ad az olasz cég, 250 milliót a szerb kormány és 400 milliót az Európai Befektetési Bank. A Fiat egyébként nemrég döntött arról, hogy újraindítja a Pomiglianóban található üzemét és Lengyelországból az olasz városba telepíti a Panda modell gyártását. A Nápoly melletti városban egyébként magasabbak a gyártási költségek, mint Lengyelországban, ráadásul a szakszervezetek több hónapig harcoltak az autógyárral azért, hogy ne vezessék be a tervezett hosszabb munkaidőt.
Marchionne szerint eddig 700 millió eurót fektettek a pomiglianói üzemre, a folyamat nem fejeződött be, de ha a gyár sorsa nem alakul megfelelően, kénytelenek lesznek Olaszországon kívüli telephelyeket keresni. A Fiat egyébként a tervek szerint 2014-ig megduplázza az Olaszországban legyártott autók számát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.