Egyre nő a külföldről származó használt gépkocsik száma: januártól október végéig 50 ezernél több autót regisztráltak az okmányirodákban, ami azért számít jelentős mennyiségnek, mert tavaly tizenkét hónap alatt összesen 53 533 gépkocsit hoztak be az országba. Így várhatóan az idei eredmény jócskán meghaladja majd a 2012-es statisztikát.
A használtimporttal kapcsolatban Horváth Zoltán, a 38 telephellyel rendelkező Das WeltAuto hálózat márkaigazgatója megjegyezte, hogy egyre öregebb modellek jönnek a magyar utakra. Tavaly még csak 10,6 év volt az importált kocsik átlagos kora, idén kilenc hónap alatt viszont 10,8 évre emelkedett.
Az első kilenc hónap alatt 11 százalékkal több tulajdonosváltás történt a használtautópiacon, mint az elmúlt év azonos időszakában. A Datahouse adatai alapján amíg tavaly szeptember végéig 262 616 autó talált új gazdára, addig idén 330 158.
„Egyre erőteljesebb jelei vannak a vásárlói igények változásának. Országos hálózatunkban egyre többször halljuk, hogy kizárólag szervizkönyves, ellenőrizhető előéletű gépkocsit keresnek a vevőink. A hamis gépjárműtörténet, a kilométeróra visszatekerés, s az áfával való visszaélés továbbra is jellemző trükk a neppereknél, így szükség is van az elővigyázatosságra” – vélekedett Horváth Zoltán, hozzá téve, hogy jó lenne, ha sok külföldi példához hasonlóan, a vevők is láthatnák a korábban rögzített kilométeróra-állásokat. Ugyanis minden műszaki vizsga során lefényképezik a kilométeróra állását, de ezzel az adattal nem él senki. A vásárlók szempontjából igen hasznos lenne, ha akár fizetős formában is, hozzá lehetne férni a műszaki vizsgán készült fotókhoz, mert az hasznos védelem lenne az órapörgetőkkel szemben.
„A minőségi használtautók hiánya ugyanakkor továbbra is fejtörést okoz a kereskedőknek. A jó gépkocsik nagyon rövid idő alatt gazdára találnak, ugyanis a hazai érdeklődők mellett itt vannak a külföldi vevők is, akik típustól, mérettől, felszereltségtől függetlenül viszik határon túlra a fiatal, 1-3 éves gépkocsikat” – jelentette ki a márkaigazgató hozzátéve, hogy a hálózat várhatóan tartani fogja a 6500 darabos éves értékesítési szintjét.
Az országos eladási statisztikák alapján az első kilenc hónapban 105 600 alsó-középkategóriás kocsi talált új gazdára, így ez a kategória a piac 32 százalékát képviseli. A kiskocsikból 91 ezer 335-öt írtak át, majd a felső-középkategória következett 49 326 tulajdonosváltással. A két utóbbi kategória piaci részesedése 27,7 és 15 százalék volt.
A márkák sorrendje nem változott a korábbiakhoz képest: a használt autók között a 46 ezer 841 átírás révén 14,2 százalékos piaci részesedéssel az Opel bizonyult a legnépszerűbbnek a 35 853 darabos Suzuki valamint a Volkswagen előtt, amelyből 31 ezer 800 fordult meg a használtpiacon az első háromnegyed évben.
Bővült az új autók piaca
A múlt hónapban 26 százalékkal nőtt az új személyautók forgalomba helyezése az elmúlt év tizedik hónapjában regisztrálthoz képest, míg a tíz havi összesítés 6 százalékos emelkedést mutat – adta közzé a JATO Dynamics. Öt éve, 2008 októberében 12 ezer 868 személygépkocsi kelt el hazánkban, a múlt hónapban azonban csupán 5149 kapott rendszámot.
A kereskedők azonban még ennek is örülnek, hiszen ez is több mint ezer darabos növekedés a tavalyi októberhez képest, sőt 2009 azonos hónapjában regisztrált 3400 darabos mélypont óta folyamatos az emelkedés. Októberben a személyautópiacot az Opel vezette a Ford, a VW, a Skoda, Suzuki és Dacia előtt. Ez a hat mátka együttesen 2674 kocsit adott el, vagyis a teljes forgalom több mint felét. Az új autók 73 százalékát vállalatok nevére írják, míg a magánvásárlások csupán a piac 27 százalékát teszik ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.