Reinald Hoben úgy fogalmazott: azért döntöttek Magyarország mellett, mert a gyártási költséget, a képzettséget és a mostani gyár fejlesztéséhez szükséges költséget vették számításba. „A politikai támogatás országos és helyi szinten egyaránt kiváló feltételeket teremtett szentgotthárdi gyárunk működéséhez, és mi ennek folytatódására számítunk az elkövetkezendő években” – mondta az alelnök.
Orbán Viktor miniszterelnök a sajtótájékoztatón elmondta: a kormány olyan projektek mögé áll oda, amelyek esetében a támogatás összege nemzetgazdasági szinten négy év alatt megtérül. Figyelembe veszi azt is, hogy sokáig, legalább még húsz évig termel ez a gyár – tette hozzá a miniszterelnök, üdvözölve az Opelt mint a rendszerváltás utáni első nagy magyarországi beruházót. Mint mondta, az Opelhez hasonló nagyberuházások várhatók, mégpedig olyan cégek részéről, amelyek már jó ideje megvetették a lábukat hazánkban. A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye szerint a fejlesztés 7,5 milliárd forintos állami támogatással valósul meg, amelynek megtérülésével három év alatt számol a tárca.
A rüsselsheimi Opel-központ döntése voltaképpen várható volt. Novemberben, amikor a GM úgy határozott, mégsem adja el az Opelt, Solt Tamást, a General Motors Powertrain-Magyarország Kft. frissen kinevezett ügyvezetőjét Rüsselsheimben úgy tájékoztatták: Szentgotthárdnak van jövője, és hogy a gyár erős jelöltként vesz részt az új projektekért zajló versenyben. Akkoriban határoztak arról, hogy 2013-tól indul az új generációs motorok sorozatgyártása. Ahhoz azonban több évig tartó óriásberuházásra van szükség.
Innen nézve pedig világos, hogy – több nyugat-európai gyártóhellyel szemben – az anyavállalat az idén sem csökkentette a szentgotthárdi üzem létszámát. Pedig a június végéig legyártott 125 ezer motor éppen 30 ezerrel kevesebb az egy évvel korábbi mennyiségnél. Ezért a már tavaly januárban bevezetett rövidített munkaidő továbbra is inkább szabály, mint kivétel a gyár életében, és nem pótolják a nyugdíjba vonuló, illetve távozó kollégákat.
A második fél évre még mindig alacsony a darabszám-előrejelzés, és tovább csökken a két fő termék, a motor és a hengerfej gyártásának darabszáma: előbbiből 220, utóbbiból 270 ezer az éves terv.
A társaságnak ugyanakkor az elmúlt évben komoly segítséget jelentett, hogy az európai GM-gyárak megrendelései mellett az év első négy hónapjában 18 ezer – 1,6, illetve 1,8 literes – motort szállíthatott Kínába. A második fél évben pedig ezer 1,6 literes turbómotort is készítettek a távol-keleti országban lévő GM-egység számára.
A kínai export nem újdonság a szentgotthárdi vállalat történetében, hiszen tíz évvel ezelőtt több mint négyezer, helyben öszszeszerelt Opel Vectrát is kiszállítottak. Az elmúlt három évben pedig több tízezer közepes és nagy teherbírású Allison haszonjármű-sebességváltót gyártottak egyebek között a kínai New Era Corporation számára.
A GM-Powertrain ugyanakkor az idén is folytatja az elmúlt két évben meghonosodott alkatrészgyártást: továbbra is szállít – elsősorban Kínába és Dél-Koreába – megmunkált motorblokkot, csapágyfedelet, főtengelyt, hajtórudat, valamint hengerfejet és vezérműtengelyt.
Allison-fejlesztés Szentgotthárdon
Új, csúcstechnológiás gyárat épít Szentgotthárdon az egykori GM-leányvállalat, a haszonjárműsebességváltó-specialista Allison Transmission. A tíz éve alapított cég eddig az Opel-gyárban lévő üzeméből több mint 150 ezer automata sebességváltót szállított európai és ázsiai megrendelőinek. David Parish az Allison Transmission egyik alelnöke hangsúlyozta, hogy az amerikai cég igen elégedett a magyarországi tapasztalatokkal. Mivel az Allison jelentősen bővíteni kívánja magyar vállalata termelőkapacitását, a termelés már a jövő év júniusában megkezdődik az ipari parkban vásárolt 13 500 négyzetméteres telken épülő üzemben. A tervek szerint továbbra is a GM-Powertrain Kft. biztosítja a munkaerőt az Allison számára.
Újabb Hankook beruházás
Évi húszmillióra akarja növelni a jelenleg ötmillió darabos magyarországi gumiabroncsgyártását a Hankook – jelentette be a Wirtschafts Woche című német üzleti lapnak Jin-Wook Choi, a Hankook Tire Europe alelnöke. A cikk szerint azt követően, hogy befejeződik a rácalmási gyár jelenleg folyó, 230 millió eurós bővítése, és a személykocsiabroncs-gyártás tízmillióra bővül, a dél-koreai világcégnek a haszonjármű-üzletágra is figyelmet kell fordítani. Miután hazánkban van a Hankook egyetlen európai gyára, „kézenfekvő, hogy teherautóabroncsok számára is telepíteni kell gyártósorokat a magyar gyárban, amelynek kapacitása így eléri az évi húszmillió darabot” – mondta Jin-Wook Choi. VG
- 1992 március 12-én legördül a szalagról az első Opel Astra, fél évvel megelőzve az első esztergomi Suzuki Swiftet.
- 2000 októberében felavatták az Allison Transmission magyarországi haszonjárműsebességváltó-gyárát. Az Allison Transmission akkoriban a General Motors egyik leányvállalata volt, amelynek az egyetlen nem amerikai gyára Magyarországon van, és amely Észak-Amerika kivételével az egész világpiacra szállít
- 1992 március 12-én legördül a szalagról az első Opel Astra, fél évvel megelőzve az első esztergomi Suzuki Swiftet.
- 2000 októberében felavatták az Allison Transmission magyarországi haszonjárműsebességváltó-gyárát. Az Allison Transmission akkoriban a General Motors egyik leányvállalata volt, amelynek az egyetlen nem amerikai gyára Magyarországon van, és amely Észak-Amerika kivételével az egész világpiacra szállít-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.