A megrendelést a finn vállalat annak a megállapodásnak az opciójaként hívta le, amelyet a Stadler és a Junakalusto még 2006-ban kötött összesen 32 FLIRT vonat gyártására. Az elkészült járművek, amelyek tetőszerkezetét a Stadler szolnoki üzemében gyártották le, három éve üzemelnek sikeresen Helsinki elővárosi vonalain. A jelenlegi megrendelés összértéke 54 millió euró, a járműveket a Stadlernek 2014-ig kell leszállítania.
Finnországban jelenleg egy új körvasút építése folyik, amely a városközpontot, illetve Helsinki külvárosi területeit köti majd össze a főváros nemzetközi repülőterével. A Junakalusto Oy ennek a kiszolgálása érdekében döntött úgy, hogy 32 FLIRT-ből álló flottáját 41-re emeli.
Az 1524 mm-es széles nyomtávnak, illetve a Finnországra jellemző extrémebb, olykor -40 Celsius fokot is elérő időjárásnak köszönhetően a finn FLIRT műszaki tartalma eltér normál nyomtávú testvéreitől A 80 százalékban alacsonypadlós négyrészes járművek 260 ülőhellyel rendelkeznek. A 160 km/h végsebességre képes járműveket finn EBICAB vonatbefolyásoló rendszerrel látják majd el, amelyet úgy alakítanak ki, hogy a későbbiekben lehetőség legyen az európai ETCS rendszer kiépítésére is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.