BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyar ruhák retrostílusban

Feltámasztották a Senior és a Méta szabadidőruha-márkát – Internetes üzleti modell

A hazánkban is hódító retrohullámot meglovagolva egy fiatal vállalkozókból álló cég újraélesztette a nyolcvanas évek két meghatározó magyar ruházati márkáját, a Seniort és a Métát. A feltámasztott magyar szabadidőruhák modelljeit itthon tervezik és gyártják, magyar alapanyagokat használnak fel hozzá, a termékek értékesítését pedig webshopon keresztül végzik.

„A ruhákat egy pomázi varrodában gyártatjuk, amelynek napi ötven-száz darabos a kapacitása. A felhasznált alapanyagok egy gödi kötödében készülnek” – mondta a Világgazdaságnak Belicza Bea, a Senior és a Méta márkát forgalmazó SeMe Original Kft. képviselője. „Manapság, amikor szinte teljesen halott a hazai textilipar, komoly kihívás száz százalékban magyar szabadidőruhákat alkotni. A Seniort és a Métát varró gyárakat az ezredforduló után felszámolták, így új magyarországi gyártóegységeket kellett találni a ruhák elkészítéséhez, ahol hazai alapanyagokból, magyar munkaerőt alkalmazva igényes és tetszetős hazai szabadidőruhák készülhetnek” – tette hozzá. Jelenleg ötféle Senior, négyféle Méta terméket, kétfajta nadrágtípust gyártanak az üzemben. A kollekciókat kizárólag az interneten értékesítik.

„Azért döntöttünk a webes értékesítés mellett, mert így, hogy nincs szükség saját üzlethelyiségekre, a kezdeti beruházási költségeket minimalizálni tudtuk, és a bolti kereskedelmi kiadások kiküszöbölésével árban is versenyképesebbek tudunk lenni” – mondta üzleti modelljükről Belicza Bea. Erre már csak azért is szükség van elmondása szerint, mert a hazai gyártás jóval költségesebb, mint ha ezt a Távol-Keleten oldanák meg. A ruhák ára egyébként 11-15 ezer forint körül mozog. Hozzátette: az újraélesztett márkákkal a fiatalok mellett a Senior és Méta szabadidőruhákban felnövő, idősebb korosztályt is meg kívánják célozni.

A márka ismételt bevezetésének előkészületei egy évet vettek igénybe. Ez idő alatt a tervezés, gyártás, a webáruház fejlesztése, a divatfotózás történt meg, de sok időt vett el például a kelme legyártása – két hónapos határidővel dolgoznak a kötödék. A fazonok, méretek kialakítása, a próbavarrások is sok-sok hetet felöleltek. A márkák visszahozatalán és az új fazonok megalkotásán egy fiatal tervezőkből álló csapat dolgozik, köztük fotósok, grafikusok, kreatívok.

A terveikkel kapcsolatban Belicza Bea elmondta: jelenleg tapogatóznak, hogyan reagál a piac a termékekre, mekkora lesz rájuk a kereslet. Ennek függvényében a jövőben szélesítenék a termékpalettájukat, és felmerült egy saját bolthálózat kiépítésének az ötlete is.

A Tisza cipő sikeres lett

Hét évvel ezelőtt, 2003-ban született újjá a Tisza cipő márka, ekkor vette meg a siófoki székhelyű Clash Kft. a márka védjegyét és a gyártási jogokat a Tisza Cipő Zrt.-től, s indította el az új modellek gyártását két Martfű közel manufaktúrában.

A jó fogadtatáson felbuzdulva azóta a cég ruházati termékekkel és kiegészítőkkel, sapkákkal, sálakkal, táskákkal is megjelent a piacon. A vállalkozás üzleti modellje rendhagyó: termékeiket csak saját szaküzleteikben, illetve az interneten forgalmazzák. 2010-ben országszerte hat üzletet tartanak fenn (szemben a 2007-es kilenccel), kettőt a fővárosban, egyet-egyet Debrecenben, Pécsett, Siófokon és Szombathelyen.

A Clash Kft. ügyvezető-tulajdonosa, Vidák László egy korábbi nyilatkozata szerint a vásárlók márkahűsége miatt a nagy gyártókhoz képest a háromszoros beszerzési és előállaítási költségek ellenére stabil a cég működése. A Clash Kft. árbevétele 2009-ben 154 millió, adózott eredménye 2,6 millió forint volt.

A jó fogadtatáson felbuzdulva azóta a cég ruházati termékekkel és kiegészítőkkel, sapkákkal, sálakkal, táskákkal is megjelent a piacon. A vállalkozás üzleti modellje rendhagyó: termékeiket csak saját szaküzleteikben, illetve az interneten forgalmazzák. 2010-ben országszerte hat üzletet tartanak fenn (szemben a 2007-es kilenccel), kettőt a fővárosban, egyet-egyet Debrecenben, Pécsett, Siófokon és Szombathelyen.

A Clash Kft. ügyvezető-tulajdonosa, Vidák László egy korábbi nyilatkozata szerint a vásárlók márkahűsége miatt a nagy gyártókhoz képest a háromszoros beszerzési és előállaítási költségek ellenére stabil a cég működése. A Clash Kft. árbevétele 2009-ben 154 millió, adózott eredménye 2,6 millió forint volt. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.