A jövő év elején megkezdődő építkezés eredményeként három év múlva 1800 embernek ad munkát az évi 125 ezer gépkocsi kibocsátására képes gyár. Az Audi AG 1993-tól máig 3,89 milliárd euró értékű beruházást hajtott végre Győrben, ahol lapunk összesítése szerint eddig félmillió autó és 19 millió motor készült.
A győri Audi-gyár bővítésével a cég nemzetközi jelenlétét erősítjük - hangsúlyozta a parlamentben tartott sajtótájékoztatóján Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke. Stadler kiemelte: a 2015-re tervezett, évi 1,5 millió autós kapacitással az Audi a legsikeresebb prémium autógyártóvá szeretne válni.
Orbán Viktor kiemelte, hogy a beruházás gigantikus mivoltát jellemzi, hogy ha a gyár termelése felfut, akkor az Audi már 2 százalékkal fog hozzájárulni a magyar nemzetgazdasághoz. Hozzátette ugyanakkor, hogy az ilyen és hasonló beruházások számára megfelelő környezetet biztosít a kormány azzal, hogy létrehozza Kelet-Európa legversenyképesebb gazdasági környezetét és emellett a legésszerűbb adórendszerét.
Rupert Stadler pedig mind az Audi, mind Magyarország gazdasága számára történelmi lépésként jellemezte a jövő év elején megkezdődő építkezés-sorozatot. A teljesértékű autógyár létrehozása, ahol a présüzemtől a fényezésig minden munkafázist telepítenek, foglalkoztatási szempontból is hatalmas előrelépést jelent a térségben, hiszen a beszállítókkal, és a gyár külsős szolgáltatóival együtt összesen 15 ezer embernek ad majd munkát az Audi Magyarországon.
Az Audi AG június 28-án 6,5 milliárd forintért 197 hektáros területet vásárolt, az addigi 174 hektáros gyára mellett. Ez utóbbiból még 50 hektár beépítetlen, így a most vásárolttal együtt jócskán van helye a cégnek, hogy felépítse első magyarországi autógyárát. Mert az Audi Hungaria Motor Kft. járműgyára eddig csupán összeszerelte az Ingolstadból érkező festett karosszériaelemeket és egyéb alkatrészeket – mondta el lapunknak Becsey Zsolt, a külgazdaságért és a külföldi befektetések ösztönzéséért felelős államtitkár, a projekt főtárgyalója. Kiemelte: a hatalmas terület további fejlesztések helyszíne is lehet. Most tulajdonképpen az első beruházási szakaszról döntött az Audi igazgatótanácsa, ám a magyar kormány reméli, hogy az évtized végén sor kerül a második és harmadik szakaszra is. Azonban már az első is nagy megrendeléseket hozhat az építőipar számára, és a környéken is komoly infrastrukturális fejlesztések lesznek.
Tovább nő ugyanakkor a termékfejlesztés jelentősége Győrben, ahol új K+F tevékenységeket honosítanak meg. Emellett az Audi jelentősen növelni fogja magyarországi beszállítói arányát, amit kulcskérdésnek tart az államtitkár.
December elején egy 94 millió forintba került elektronikus tesztlaboratórium kezdte meg a munkát, amellyel a motorok alkatrészeit vizsgálják, márciusban pedig 22 fővel indult a kísérleti motorgyártó központ, amely a jövőben az anyacég fejlesztési részlegének megbízásából gyárt olyan erőforrásokat.
A magyar kormány által ajánlott beruházási támogatás összegéről – amely a teljes támogatási csomag kevesebb mint fele - még nem jelzett vissza az Audi. Az azonban már biztosnak látszik, hogy a német cég a csomag részeként komoly társaságiadó-kedvezményben részesül, és – a brüsszeli irányelvekkel összhangban – megkaphatja a maximum 2 millió eurós szakképzési támogatást.
Az Audi Hungaria a válság ellenére is folytatta a beruházásokat: az elmúlt évi több mint 180 millió euró megfelelt az elmúlt 5 év beruházási átlagának. Pedig a tavalyi első fél évben 35 százalékkal kevesebb, összesen 661 847 motort gyártott a Volkswagen konszern autómárkái számára az Audi Hungaria Motor Kft. A cég járműgyárának teljesítménye is csökkent: június végéig 17 169 sportautó hagyta el a gyártócsarnokokat.
Ám az utolsó negyedévben váratlanul megugrott rendelésállomány révén novemberben és decemberben az első tíz hónap átlagánál 20 százalékkal több megrendelés futott be a győri vállalathoz, így a tervezettnél egy héttel rövidebb lett a gyár szokásos téli leállása.
Az idei első fél évben pedig már 877 ezer motort gyártott az Audi Hungaria, 32 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Emellett negyedével bővült a járműgyár teljesítménye, miután jelentősen emelkedett a Győrben készülő sportkocsik iránti igény a világpiacon. A rendelésállomány növekedéshez az is hozzájárult, hogy tavasz óta az Audi TT Coupé és Roadster frissített változatát szerelik össze az üzemben, és az autókhoz egy szintén Győrben készülő, újonnan tervezett közvetlen befecskendezésű benzinmotor is szerepel a kínálati palettán.
A termelési mennyiség növekedése az árbevételben is tükröződik, hiszen a tavalyi első fél éves 490 milliárd forinttal szemben most 681 milliárd forintra rúgott a forgalom. Az Audi Hungaria stabil helyzetét mutatja az is, hogy június végén az egy évvel korábbinál százzal többen 5694-en dolgoztak az üzemekben.
Az Audi Hungaria Motor Kft.-t az AUDI AG 1993. februárjában alapította meg 2 millió német márka törzstőkével. Két hónappal később írták alá a felek azt a szerződést, amely tévén az AUDI AG 1993-ban egy teljes egészében közművesített iparterületet és egy félig kész 100 000 négyzetméteres csarnokot vásárolt meg a Rába Magyar Vagon- és Gépgyártól. A társaság telephelye 2004. május 1-jéig vámszabad terület volt.
1994. októberében felavatták a motorgyárat
1998-tól készülnek a TT sportkocsik
Egy Közép- és Kelet-Európára kiterjedő telephelyvizsgálatot követően
2005-ben Audi Hungaria kapta meg egy új Audi szerszámgyár létrehozásának lehetőségét, ahol kezdetben az Audi RS4, majd az R8 karosszériaelemeinek gyártása is megkezdődött
2007 végétől itt készül az A3 Cabriolet is
2010 márciusától Győr szállítja RS 5 karosszériaelemeit és 4,2 literes 450 lóerős nyolchengeres motorját.
Az Audi Hungaria Motor Kft.-t az AUDI AG 1993. februárjában alapította meg 2 millió német márka törzstőkével. Két hónappal később írták alá a felek azt a szerződést, amely tévén az AUDI AG 1993-ban egy teljes egészében közművesített iparterületet és egy félig kész 100 000 négyzetméteres csarnokot vásárolt meg a Rába Magyar Vagon- és Gépgyártól. A társaság telephelye 2004. május 1-jéig vámszabad terület volt.
1994. októberében felavatták a motorgyárat
1998-tól készülnek a TT sportkocsik
Egy Közép- és Kelet-Európára kiterjedő telephelyvizsgálatot követően
2005-ben Audi Hungaria kapta meg egy új Audi szerszámgyár létrehozásának lehetőségét, ahol kezdetben az Audi RS4, majd az R8 karosszériaelemeinek gyártása is megkezdődött
2007 végétől itt készül az A3 Cabriolet is
2010 márciusától Győr szállítja RS 5 karosszériaelemeit és 4,2 literes 450 lóerős nyolchengeres motorját. Prémium autók eladásai 877 ezer legyártott motor az első félévben Eddig félmillió autó és 19 millió motor készült Győrben Becsey Zsolt -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.