BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem lehet elvenni a Toyota elsőségét

Hiába a visszahívások és a biztonsági problémák, továbbra is a Toyota a világ legnagyobb autógyártója. A cég eladásai - a teherautókat is beleértve - tavaly 8 százalékkal emelkedtek, köszönhetően az erős kínai, illetve dél-kelet ázsiai keresletnek.

A cégcsoport összesen 8,42 millió gépjárművet adott el, orrhosszal megelőzve a General Motors 8,39 milliós eredményét. A Toyota még 2008-ban hódította el a GM-től a legnagyobb autógyártó címét - utóbbi csaknem 80 évig büszkélkedhetett a titulussal.

A minőségéről és megbízhatóságáról ismert japán gyártó mundérján azonban több folt is esett: összesen több, mint 10 millió autót kellett visszahívni, mivel különféle rendellenességek merültek fel a csúszkáló szőnyegektől kezdve a hibás fedélzeti számítógépekig.

Az erre érzékeny amerikai vásárlók nem is voltak elragadtatva a Toyotáktól tavaly, így az észak-amerikai kontinensen alig 1,94 millió Toyota fogyott, 2 százalékkal kevesebb, mint 2009-ben. Bár az Egyesült Királyságban nőttek az eladások, Németországban például 29,5 százalékkal, Olaszországban pedig 10 százalékkal estek vissza. Az óhazában, Japánban 10 százalékos volt a keresletbővülés, a legkeresettebb modell a hibrid Prius volt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.