BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tarolt a Suzuki

A Suzukinak a magyar autópiac 2009-ben tapasztalt mélyrepülése ellenére is sikerült megőriznie piacelsőségét a személygépjárművek értékesítésében, 8112 forgalomba helyezett gépjárművel. Nem csupán a 2009-es évet nyerte meg belföldön a Suzuki, de 13 egymást követő évben sikerült megtartania piacvezető helyét. A személygépkocsi-értékesítésben elért 13,48%-os piacrésszel a tavalyi évben a Suzuki ismét megelőzte versenytársait.

Bár a magyar személygépjármű-piac hatalmas – közel 60%-os – visszaesést produkált 2009-ben, úgy tűnik, a vásárlók mindezek ellenére is leginkább a Suzuki gépkocsikat részesítették előnyben az év során, ahogyan ezt a márka regisztrált értékesítési számai is jelzik, összesen 8112 Magyarországon eladott autóval.

Ezek közül a legnépszerűbbek a Magyar Suzuki által Esztergomban gyártott, belföldi piacra szánt modellek: 2209 eladott Splash, 3084 SX4 és 2480 Swift.

A Magyar Suzukinál készült autók mellett természetesen Japánból érkező modelleket is értékesítettek a hazai piacon, éves szinten összesen 339 darabot, közöttük Grand Vitarákat és Jimnyket is.

A magyar vásárlók hűségének köszönhetően, akik a „Mi autónk” szlogen alapján a Suzukikat valóban sajátjuknak tekintik – ezt az értékesítési adatok is alátámasztják –, a márka immár 13 éve töretlen sikerrel őrzi piacvezető helyét.

Az összes Magyarországon értékesített Swift, SX4, Splash modell a Magyar Suzuki Zrt. gyártósoráról gördült le (kivéve az importált SX4 sedan modelleket), ahol a 2009-es évben több mint 180 ezer gépkocsi készült a hazai és az európai exportpiacokra.

Értékesítés

Suzuki értékesítési adatok, a magyarországi személygépjárművek forgalomba helyezése alapján 2008-ban:

Teljes értékesítés: 24864 db, piacrész:16,21%

Teljes értékesítés: 24864 db, piacrész:16,21%

-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.