A világ egyik legismertebb elektromos autó gyártó cégének, a Teslának legújabb modellje sokkalta biztonságosabb lesz, mint akármelyik már forgalomban lévő társa – állítják a Morgan Stanley elemzői. Véleményük szerint a Tesla 3-as modelljének mindent elsöprő érdekessége lehet ugyanis, hogy az a szuper-vezérlőrendszer nélkül kétszer, míg ezen eszköz használatával 10-szer biztonságosabb a többi járműhöz képest. Ezzel a jövőben akár 90 százalékkal csökkenhet a valószínűsége annak, hogy a 3-as modellek balesetet szenvednek, illetve halálos közúti balesetet okozói lesznek.
[caption id="" align="alignleft" width="1024"] A Tesla 3-as modellje kaliforniai bemutatóján. Fotó: Wikipedia/Steve Jurvetson[/caption]Érdekes, hogy ez alapján mind az autógyártó vállalat, mind pedig az elemzők a 3-as modell mindent elsöprő népszerűségére számítanak. Ez persze a Teslára kötelezettséget is ró: az autók értékesítésének megkezdéséig ugyanis kénytelenek lesznek hatalmas autóflottát felhalmozni.
Erre pedig a Morgan Stanley számításai szerint szükségük is lesz, mivel egy átlagos napon a 3-as modellek összesen 5 millió mérföldet (8 046 720 km) tehetnek majd meg, ami dupla akkora távot jelent, mint a cég előző 15 havi eredménye. Ha pedig ezt a számot a 2025 és 2030 közötti időszakra vetítve vizsgáljuk meg, úgy az autógyártó minden addigi rekordot is megdönthet: a járművek öt év alatt akár 400 millió mérföldet tehetnek majd meg.
Erre egyébként minden esélyük meg is van, a 3-as modell sajtóban való beharangozásával ugyanis hatalmas keresletet generált magának a cég. Az elmúlt időszakban összesen mintegy 400 ezer darab előrendelésük érkezett csak erre a típusra. (Összehasonlításképpen a jelenleg is elérhető S és X sorozatból, 2017 első félévében várhatóan 47 ezer, illetve 50 ezer darabot értékesítenek.) A hatalmas keresletet vásárlóik megtartása érdekében pedig minél hamarabb ki kell majd elégíteniük, így az autókat már júliusban piacra dobnák. Ennek érdekében az autók gyártását a Tesla leegyszerűsítette, az új modell tömegét a korábbi S jelzésű járműhöz képest csökkentette, ami által kevesebb energia kell majd a mozgatásához.
Összességében tehát a Tesla 3-as modellje abszolút rekorder lehet, a cég pedig nem is titkolja azon szándékát, hogy ezt elérje. A jövő év végéig mintegy félmillió darab 3-as modellt hoznának létre, ami ha sikerül nekik, akár a világ legnagyobb elektromosautó-gyártó cégévé válhatnak.
A Tesla is ezen a vizsgálaton fent is akadt, kiderült ugyanis: a biztonsági övek nem tudták megakadályozni, hogy a tesztbábú feje a kormánynak csapódjon. A IIHS tesztsorozata ezután további hibákra is rávilágított: a fényszórókat, valamint a gyerekülés-bekötési lehetőséget is gyengének értékelte. Emellett a borulás-szimuláció megmutatta, hogy a legnagyobb akkumulátorral kínált P100D változat teteje – amennyiben az a tetejére dől - a nagyobb tömeg miatt akár meg is roppanhat. Végül az intézet megállapította, hogy az Autopilottal együtt sem kínál a típus olyan ütközés-elkerülő rendszert, amely megfelelne az értékelési rendszer legmagasabb szintjének. A Tesla 3-as modellje kaliforniai bemutatóján. Fotó: Wikipedia/Steve Jurvetson -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.