BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tőlünk vesz abroncsot a Kia

Már három nagy európai autógyártó cég megrendelésére is szállít a rácalmási Hankook-üzem

A Hyundai és a Volkswagen mellett már a Kia is vásárol gumiabroncsot a csúcskapacitással dolgozó rácalmási Hankook-gyártól.

Újabb autógyár vásárol abroncsokat a rácalmási Hankook-üzemtől. A Kia Zsolnán lévő gyárába a múlt hónapban kezdődtek meg a szállítások, így a dél-koreai márka legnépszerűbb SUV modellje, a Sportage már Magyarországon készült abroncsokon hagyja el a gyártósort. A szlovákiai autógyárba koreai üzemeiből már eddig is szállított a Hankook, ám a nemrégiben létrejött megállapodásnak köszönhetően a szállítási idő a korábbi 45 napról 48 órára csökkent.

Éppen a szállítási idő csökkentésének szándékával építette fel, majd bővítette a dél-koreai világcég a magyar leányvállalatát, amely azon dolgozik, hogy az autógyáraknak készülő abroncsok arányát a teljes termelés jelenlegi 10 százalékáról 20-25 százalékra növelje a következő évek során. A vállalat termelésének nagyobb részét ugyan a kereskedelemnek szállítja, de a csehországi Nosovicében lévő Hyundai 2008 októbere óta vásárol innen abroncsot az i30 és a Tuscon modellek számára. A Volkswagen hannoveri haszonjárműgyárának beszállítója pedig 2009 májusában lett a társaság. A nemrégiben befejezett gyárbővítés eredményeként mindkét üzemegységében 17-17 ezer gumiabroncs készül naponta.

A világ vezető gumiabroncsgyártói úgy látszik, bizakodók, hiszen az elmúlt 12 hónapban a gumiabroncsgyártó konszernek együttesen közel 10 milliárd dollár értékű kapacitásbővítő beruházási szándékot jelentettek be. Ez a legnagyobb összeg, amelyet valaha is beruházásra szánt a szakma – írta a Tire Business.

A szaklap szerint a tízmilliárd közel kétharmada Ázsiába és a csendes-óceáni térségbe kerül, míg Latin-Amerikában 1,4, Európában és Észak-Amerikában pedig nagyjából 1-1 milliárdot fektetnek be a gyártók. Az iparág a Tire Business szerint világszerte 16 új üzem építésére készül, ezek együttes termelőkapacitása eléri a napi 370 ezer abroncsot. Ezzel szemben tavaly augusztus óta csupán három üzembezárásról érkezett hír, ezek együttesen 80 ezer abroncsot bocsátottak ki naponta.

A legnagyobb összeggel, 1,44 milliárd dollárral a Hankook áll a toplista élén a kínai és indonéziai gyár építésével, valamint a koreai kutató-fejlesztő központ létrehozásával. A második a japán Bridgestone 1,15 milliárd dollárral, ezt vagy tíz országban fogja elkölteni. A csoport által tervezett két legnagyobb beruházás egyike a 255 millió dolláros thaiföldi kapacitásbővítés, amelynek révén naponta 37 százalékkal több, 50 ezer abroncs kibocsátására lesz képes a gyár. Kínában pedig hasonló célból fordítanak 251 milliót két üzem fejlesztésére.

A Michelin csoport összesen 1,1 milliárd dolláros beruházási tervekkel hozakodott elő az elmúlt 12 hónapban, ennek közel negyedét az USA-ban lévő termelőberuházásra fordítja. A Goodyear egymillió dolláros fejlesztési keretének a felét a chilei Santiagóban lévő 500 fős gyárának modernizálására fordítja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.