Újabb autógyár vásárol abroncsokat a rácalmási Hankook-üzemtől. A Kia Zsolnán lévő gyárába a múlt hónapban kezdődtek meg a szállítások, így a dél-koreai márka legnépszerűbb SUV modellje, a Sportage már Magyarországon készült abroncsokon hagyja el a gyártósort. A szlovákiai autógyárba koreai üzemeiből már eddig is szállított a Hankook, ám a nemrégiben létrejött megállapodásnak köszönhetően a szállítási idő a korábbi 45 napról 48 órára csökkent.
Éppen a szállítási idő csökkentésének szándékával építette fel, majd bővítette a dél-koreai világcég a magyar leányvállalatát, amely azon dolgozik, hogy az autógyáraknak készülő abroncsok arányát a teljes termelés jelenlegi 10 százalékáról 20-25 százalékra növelje a következő évek során. A vállalat termelésének nagyobb részét ugyan a kereskedelemnek szállítja, de a csehországi Nosovicében lévő Hyundai 2008 októbere óta vásárol innen abroncsot az i30 és a Tuscon modellek számára. A Volkswagen hannoveri haszonjárműgyárának beszállítója pedig 2009 májusában lett a társaság. A nemrégiben befejezett gyárbővítés eredményeként mindkét üzemegységében 17-17 ezer gumiabroncs készül naponta.
A világ vezető gumiabroncsgyártói úgy látszik, bizakodók, hiszen az elmúlt 12 hónapban a gumiabroncsgyártó konszernek együttesen közel 10 milliárd dollár értékű kapacitásbővítő beruházási szándékot jelentettek be. Ez a legnagyobb összeg, amelyet valaha is beruházásra szánt a szakma – írta a Tire Business.
A szaklap szerint a tízmilliárd közel kétharmada Ázsiába és a csendes-óceáni térségbe kerül, míg Latin-Amerikában 1,4, Európában és Észak-Amerikában pedig nagyjából 1-1 milliárdot fektetnek be a gyártók. Az iparág a Tire Business szerint világszerte 16 új üzem építésére készül, ezek együttes termelőkapacitása eléri a napi 370 ezer abroncsot. Ezzel szemben tavaly augusztus óta csupán három üzembezárásról érkezett hír, ezek együttesen 80 ezer abroncsot bocsátottak ki naponta.
A legnagyobb összeggel, 1,44 milliárd dollárral a Hankook áll a toplista élén a kínai és indonéziai gyár építésével, valamint a koreai kutató-fejlesztő központ létrehozásával. A második a japán Bridgestone 1,15 milliárd dollárral, ezt vagy tíz országban fogja elkölteni. A csoport által tervezett két legnagyobb beruházás egyike a 255 millió dolláros thaiföldi kapacitásbővítés, amelynek révén naponta 37 százalékkal több, 50 ezer abroncs kibocsátására lesz képes a gyár. Kínában pedig hasonló célból fordítanak 251 milliót két üzem fejlesztésére.
A Michelin csoport összesen 1,1 milliárd dolláros beruházási tervekkel hozakodott elő az elmúlt 12 hónapban, ennek közel negyedét az USA-ban lévő termelőberuházásra fordítja. A Goodyear egymillió dolláros fejlesztési keretének a felét a chilei Santiagóban lévő 500 fős gyárának modernizálására fordítja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.