A davosi Világgazdasági Fórumon Akio Toyota a mély sajnálatának kifejezése mellett, elmondta: megpróbálják a magyarázatokat megtalálni a meghibásodásra, hogy a fogyasztók a lehető leghamarabb megnyugodjanak - írja a Businessweek.
A Toyota egyre nagyobb bajban van, mert az amerikai Fogyasztói Jelentések a márka 32 modelljéből a korábbi 27 helyett már csak 15-öt ajánlanak a vásárlóknak - írja a lap egy másik cikkében.
A Wall Street Journal pedig arról ír, hogy a gyár a főbb amerikai lapokban közzétett nyílt levélben fordul majd a jövő héten a fogyasztókhoz. Eközben az edmunds.com azt prognosztizálja, hogy a Toyota amerikai autópiaci részesedése a decemberi 18,2 százalékról 14,7 százalékra esik vissza januárban.
A Toyota a tavalyiakkal együtt már 9,5 millió gépjárművet vont vissza, ez 22 százalékkal több mint a 7,8 millió tavaly szerte a világon eladott Toyota.
A tegnapi a Toyota közel kétmilliós autó-visszahívása már a Peugeot-t és a Citroën-t fenyegette, mert hibás gázpedálok ugyanabban a cseh gyárban készültek, ahol a Peugeot 107-et és a Citroën C1-et is gyártják, ráadásul ugyanazok az alkatrészek vannak bennük is, mint a visszahívott Toyota Aygóban.
A PSA Peugeot Citroën szóvivője beismerte, hogy a 107 és a C1 is érintett lehet, de egyelőre még nem tudják biztosan.
Mindenesetre ma bejelentették: mintegy százezer autót hívnak vissza, mert ugyanazokat a problémákat fedezték fel, mint a Toyota gázpedáljainál.
Mint arról beszámoltunk, tegnap a Honda is több százezer autóját hívja vissza. A bejelentés szerint 171 ezer Jazz-t kell visszahívni, miután egy ablakemelő elektromos hibája egy kétéves kisgyermek halálát okozta Fokvárosban.
A Honda úgy véli, hogy az elektromos ablakemelők rövidzárlatosak lehetnek, és kigyulladhatnak, ha víz éri őket.
Mai hír, hogy Indiában több mint 8 500 2007-es City sedant kell visszahívni a Hondának. Aprobléma ugyanaz, mint a Jazznél: az elektromos ablakemelő rövidzárlata tüzet okozhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.