BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb üzemmel bővül a szentgotthárdi Opel-bázis

Már a belső munkálatok folynak az Opel Szentgotthárd Kft. frissen felépült 30 ezer négyzetméteres üzemcsarnokában, amely az új motorgyári gépsoroknak ad majd otthont, ennek eredményeként a világ egyik vezető motorgyára lesz a jelenleg 60 ezer négyzetméteres üzem.

Az új csarnok mellett, a régi gyárépületben folyik a jelenlegi autógyár felújítása, ahol korábban az Astra, valamint a Vectra modellek készültek. Ide már meg is érkeztek az első gépek. A hengerfejgyárban viszont már a nyári leállás alatt új gépeket telepítettek, mégpedig azért, hogy a hengerfejüzem képes legyen az új motorgyár ellátására is.

A felújítás alatt álló 31 ezer négyzetméteres egykori autógyár, valamint új üzemcsarnok együttesen ad otthont a jövő év végén induló, az Opelnél csak flex – azaz rugalmas – motorgyárként emlegetett egységnek, amely a teljes felfutás után évi félmillió motor előállítására lesz képes. Az úgynevezett flex-rendszer azt jelenti, hogy a szerelősor rugalmasan alkalmazkodhat a rendelésállományhoz, és ugyanazon a soron készülhetnek például a dízel- és a különféle benzinmotorok főtengelyei.

Az Opel – amely 1991 és 2010 között 735 millió eurót fektetett be Szentgotthárdon – most 500 millió eurós beruházást hajt végre, és négy év alatt nyolcszáz új munkahelyet teremt a ma 600 fős vállalatnál. Az Opel 5,5 milliárd forintos állami támogatást kap szentgotthárdi gyárának bővítéséhez.

Az elmúlt húsz évben több mint 6,5 millió motor és 5 millió hengerfej, valamint 85 ezer Opel Astra személygépkocsi készült a gyártósorokon. A tavalyi mélypont után – a 215 666 motor és a 246 000 hengerfej szinte pontosan fele az Opel-gyárak számára 2007-ben készült mennyiségnek – ebben az évben nagyjából 220 ezer motor készülhet a gyárban. A társaságnak ugyanakkor két évvel ezelőtt, a válság hatására megtorpant autópiac okozta nagy termeléscsökkenés idején komoly segítséget jelentett, hogy az európai GM-gyárak megrendelései mellett az év első négy hónapjában 18 ezer – 1,6, illetve 1,8 literes – motort szállíthatott Kínába. A második fél évben pedig ezer 1,6 literes turbómotort is készítettek a távol-keleti országban lévő GM-egység számára.

A kínai export nem újdonság a vállalat történetében, hiszen tíz évvel ezelőtt több mint négyezer, helyben összeszerelt Opel Vectrát is kiszállítottak. Emellett az elmúlt négy évben több mint 62 ezer közepes és nagy teherbírású Allison haszonjármű-sebességváltót gyártottak. n D. K.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.