BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Válság alatt létszámbővítés

A válság idején sem állt le magyarországi gyárai bővítésével a Continental AG: tegnap avatta fel Veszprém mellett új tesztpályáját, amely a megyeszékhelyen lévő elektronikus fék- és menetstabilizáló rendszereket fejlesztő és gyártó üzemének munkáját segíti; makói és váci üzemében pedig többen dolgoznak, mint a válság előtt.

Az 1993-ban, Veszprémben alapított Continental Teves Magyarország Kft. 1100 munkatársa kerék- és perdületérzékelő szenzorokat gyárt blokkolásgátló (ABS), valamint elektronikus menetstabilizáló (ESC) rendszerekhez. E rendszerek vizsgálatához 3,74 millió euróból épített több mint egy kilométeres tesztpálya különféle tapadású útfelületekből, valamint egy egyenetlen felületű pályaszakaszból áll, s induláskor 14 mérnököt és három technikust foglalkoztat. A gyár által 2001-ben átadott, s a múlt év első felében egy új, 1500 négyzetméteres szárnnyal bővített szoftverfejlesztő központ jelenleg 180 mérnököt foglalkoztat.

A Continental, amely a régió három legnagyobb foglalkoztatójának egyike, folytatni kívánja a veszprémi telephely modern fejlesztőközponttá történő bővítését az elkövetkező években, s ehhez kapcsolódóan fontos infrastrukturális beruházásokat tervez. Így körülbelül további hetven mérnök – köztük negyven járműfejlesztő – számára teremt munkahelyet 2012-ig – jelentette be Ralf Cramer, a Continental AG igazgatótanácsának tagja, a Chassis & Safety üzletág vezetője.

Az általános recesszióról, leépítésekről szóló hírek ellenére egy másik Continental vállalat, a ContiTech Fluid Automotive Kft. makói és váci telephelyén most többen dolgoznak, mint a válság előtt. Egyrészt azért, mert a Continental egyik spanyol gyárának a termelését Magyarországra hozta, másrészt az autócserét támogató kormányprogramok több márka termelését is felpörgették. Így az autóipari hűtő- és fűtőberendezések tömlőit gyártó társaság termelési csúcsot állított fel szeptemberben és októberben, pedig az év elején még elbocsátásokra kényszerült, és bevezette a négynapos munkahetet. Ma pedig csupán szombati műszakok beiktatásával és túlórákkal győzik a megrendelések teljesítését – mondta lapunknak Nagy Mihály ügyvezető igazgató, kiemelve, hogy míg áprilisban már csak hatszázan dolgoztak Makón, háromszázan pedig Vácon, ma a két telephely összesen 1367 embernek ad munkát.

Mindezt megelőzte az a 3 millió eurós idei beruházás, amelylyel az anyacég barcelonai üzeméből áthozott három vulkanizálókazán, az extrudersor, valamint a szerelőgépek telepítését valósították meg. A katalán gyár rendelésállományát is átvette a magyar vállalat, így most Vácon a Scania, a Volvo és a Renault Truck kamionjai számára gyártják a tömlőket, a makói üzemben pedig a BMW-hez tartozó Mini márka bővítette a rendelésállományt. A ContiTech Fluid Automotive Hungária eddig az Audi, a BMW, a Ford, a General Motors Europe, a Mercedes, a Porsche és a Volkswagen gyárainak szállított.

A cég óriásit fejlődött az elmúlt öt évben. A makói vállalat 800 millió forintos beruházássorozatot hajtott végre, ebből többek között egy 4000 négyzetméteres logisztikai központ épült, hogy a megrendelőknek közvetlenül szállíthassák a csőidomokat. Tavaly összesen 4,6 millió euró értékű kapacitásbővítő beruházást valósítottak meg. Májusban adták át az új, 4000 négyzetméteres csarnokot, ahol személygépkocsik hűtő- és fűtőcsőrendszereinek a szerelése folyik. Üzembe helyezték az ötödik gumicsőgyártó sort, így negyedével nőtt az elméleti gyártókapacitás: míg eddig 21 millió csövet állíthattak elő évente, most már elérhetik a 26 millió darabot is. A váci telephelyen pedig szintén tavaly júliusban adtak át két új gumicsőgyártó sort és négy nagy vulkanizálókazánt.

A toplista élén

A Continental Teves Kft. évek óta vezeti a Veszprém megyei cégek toplistáját. A vállalatok nettó árbevétele alapján összeállított rangsor második és harmadik helyén az elsősorban műtrágyát előállító Nitrogénművek Vegyipari Zrt., valamint az ajkai Mal Magyar Alumínium Zrt. van.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.