A képet árnyalja, hogy a társaság a leggyengébben éppen a magyar piacon szerepelt, a 2009-ben még 13,5 százalékos részesedése 5 százalékra zsugorodott. Ez a Datahouse összesítése szerint azt jelenti, hogy az Esztergomban gyártott modellek közül tavaly 2200 került magyar gazdához, míg 2009-ben ez a szám 8100 volt. Ezzel a produkcióval a Magyar Suzuki Zrt. még az első ötbe sem fért be, a márkák sorrendjében a hetedik helyet foglalta el tavaly. A piacvezető helyen az Opel és a Skoda márkák végeztek 2010-ben. A piacon természetesen nem csak a Suzuki szerepelt gyengén, a forgalomba helyezések közel 30 százalékkal estek, tavaly már a 44 ezres számot sem érték el, míg 2009-ben meghaladták a 60 ezres értéket.
A Suzuki magyar egységénél előállított autók számában mért viszonylag kismértékű visszaesés az exportpiacok erősödő teljestíményével, a roncsprémiumprogramok felfuttatásával magyarázható, ez a cég pénzügyi eredményein is meglátszik. A társaság exportértékesítése 1,4 milliárd eurót tett ki, a belföldi piacról mindössze 135,8 millió euró származott.
Ez az év sem a problémamentes termelésről szólt a cégnél, de ettől a héttől ismét két műszakban folyik a munka, ami azt jelenti, hogy naponta 850 autót állítanak elő Esztergomban – tudta meg a Világgazdaság. A társaság még május elején azt jelentette be, hogy a március 11-i japán földrengés kövtkeztében – alkatrészhiány miatt – három hétig egy műszakban termelnek, és hogy ezen időszak alatt a korábbi 850 helyett csak 400-430 autó hagyja el a szerelőszalagot.
A Suzuki Motor Corporation húsz éve alapította egyetlen európai termelő leányvállalatát, a Magyar Suzuki Zrt.-t. A 14 milliárd forintos befektetéssel indult zöldmezős beruházás óta a japán világcég több mint 280 milliárdos fejlesztést hajtott végre. Az elmúlt két évtizedben 1,9 millió gépkocsi hagyta el az esztergomi gyár szerelőszalagjait.
Az üzem folyamatos fejlesztése során a legjelentősebb időszaknak a 2003–08 közötti nevezhető, amikor a Suzuki Corp. két legfontosabb célkitűzése az európai disztribúciós hálózat kiépítése volt, valamint a magyar leányvállalat felkészítése a 300 ezres gyártási darabszámra. Ez utóbbi kis híján teljesült is 2008-ban, amikor a gyár 281 686 gépkocsit szállított a megrendelőknek. A csúcsteljesítmény elérését a 2008 végén az autóipart – s ezen belül elsősorban a kisautógyártókat – komolyan sújtó gazdasági világválság akadályozta meg. Így tavalyelőtt 180 ezer, az elmúlt évben pedig csak 170 ezer autó készült Esztergomban.
A piac zuhanása miatt ma jelentős kihasználatlan kapacitása van a Magyar Suzukinak, amely 2007-ben még hatezer embernek adott munkát, ám a létszám a közelmúltban 3500-ra apadt. A válság miatt annyira visszaesett az európai kisautópiac, hogy két éve vissza kellett állni az ötnapos, két műszakos termelési rendszerre.
A Magyar Suzuki nem csupán az európai piacot látja el, hanem bizonyos mennyiséget szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába s néhány közel-keleti és észak-afrikai országba – például Izraelbe vagy Marokkóba – is.
A gyártás és az export mellett a vállalat az anyagcégtől importált gépkocsik, motorkerékpárok és csónakmotorok értékesítésével is foglalkozik. A Magyar Suzuki Zrt. jelentős szerepet játszik a régió motorkerékpár- és robogókereskedelmében is: nyolc környező ország (Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia, Koszovó és Montenegró) piacát látja el motorokkal.
A spotváltozathoz Japánból érkezik egy új fejlesztésű 1,6 literes motor, míg a dízelmotort az indiai Maruti Suzuki szállítja.
A spotváltozathoz Japánból érkezik egy új fejlesztésű 1,6 literes motor, míg a dízelmotort az indiai Maruti Suzuki szállítja.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.