Összesen 436 millió forintos átfogó beruházás sorozatot hajtott végre a Kravtex Kft.-hez tartozó mosonmagyaróvári Kühne Zrt., a Credo autóbuszok vázszerkezeteinek gyártója. A beruházás az eszközpark megújításán felül egy 50 millió forintos kutatás-fejlesztési programot is magában foglalt, amelyből június végén fejeződött be egy új autóbusz család vázszerkezetének háromnegyed éve kezdődött tervezése. A beruházás sorozathoz az Új Széchenyi Terv Gazdaságfejlesztési Operatív Programjának keretében 2011-ben nyert 128,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el a Kühne.
A húsz mérnök részvételével kidolgozott új váz-koncepció egy teljes buszcsalád alapja, amely alacsony tömegének és moduláris felépítésének köszönhetően teljesen lefedheti a hazai autóbusz közlekedés támasztotta igényeket. A Citadell, Econell és Inovell típusnevű járművek és a hamarosan bemutatásra kerülő új intercity busz az első teljes egészében hazai fejlesztésű buszcsalád, amely megoldást kínál az egész ország közösségi közlekedésének megújítására – tájékoztatta lapunkat Süli Csaba vezérigazgató, hozzáfűzve: több mint húsz különféle sajátfejlesztésű modell gyártására képes cég.
A technológiai beruházások közül kiemelkedik egy 250 millió forint értékű komputervezérelt háromdimenziós lézervágó berendezés, de emellett a gyártóterület növelése során az új üzemrészbe hegesztőgépeket, hidraulikus prést, darukat, targoncákat, CNC zártszelvény hajlítót is telepítettek.
Amíg – busztender kiírásának hiányában – áll a hazai piacra való buszgyártás, öröm az ürömben, hogy némileg bővült az autóbusz vázelemek exportjából származó bevétel az első fél éven. A Kühne ugyanis jó ideje egy nyugat-európai luxusbusz-gyártó cég beszállítója. Mindez azonban nem biztosít elegendő munkát az alkalmazottaknak, ezért a Kühne most szabadságol, illetve akit lehet, áthelyez a buszgyártásból a mezőgép gyártásba.
A 150 éves cég eredeti profilja ugyanis a mezőgazdasági és talajművelő gépek gyártása. A mezőgazdasági gépek fő piaca természetesen Magyarország, majd Ukrajna következik, de kisebb mennyiséget szállítanak Szlovákiába és Ausztriába is. Az export a mezőgazdasági gépek forgalmának egyharmadát teszi ki. Ami a tavaly kezdődött ukrán export illeti, a vetőgép megrendelések száma elmarad a várttól, viszont a nehéztárcsa és hengerborona kivitelére nem panaszkodik a vezérigazgató. A cég idei új terméke a sűrűkéses középmély talajlazító, és rövidesen piacra lép a tavalyi OMÉK-en bemutatott úgynevezett rövidtárcsa is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.