Transmashholding Hungary Kft. néven magyarországi céget jegyzett be az oroszországi vasúti járműgyártó társaság, amelynek többségét az orosz állam, 33 százalékát a franciaországi Alstom ellenőrzi. A kft. közelgő megalapításáról már márciusában nyilatkozott Denisz Manturov orosz ipari és kereskedelmi miniszter a Kommerszantnak, miután Magyarországon tárgyalt. Az akkori bejelentés szerint a Transmasholding a Dunakeszi Járműjavító Kft.-vel (DJJ) hozna létre vegyes vállalatot vasúti személykocsik és villamosok gyártására. Főként a kelet-európai, az észak-afrikai és a közel-keleti piacokat szolgálnák ki.
Szintén márciusi magyarországi értesülések szerint az új vegyes vállalat úgy jönne létre, hogy a Metrovagonmas bevásárolná magát a DJJ-be. Ez a forgatókönyv azonban hátráltathatná a DJJ és a svájci hátterű Stadler tervezett együttműködését, mert a Stadler egy állami hátterű társasággal készséggel indítana partnerséget, egy riválisa által ellenőrzött céggel viszont aligha. A DJJ 64,9 százaléka a magyar államé, 25,1 százaléka a MÁV-é, 10 százaléka a munkavállalóké.
A Transzmasholdinghoz tartozó Metrovagonmas újítja fel a 3-as metró kocsijait. Nyár eleji javaslata szerint a kocsik új forgóvázai a DJJ-nél készülnének, így a dunakeszi cégre jutna a megbízás értékének csaknem negyede. Az itt hegesztett és összeszerelt forgóvázak, illetve a Metrovagonmasnál felújított karosszériák is a kijelölt, lengyel határ közeli üzembe kerülnének, ahol a végső összeszerelés az orosz szakemberek feladata.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.