BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A barkácspiac 2009 nagy vesztese

A Praktiker ismét Reviczky Gáborral kezd marketing kampányt. A barkácslánc emberközpontú kommunikációt szeretne megvalósítani 2010-ben, miközben a válság következtében további visszaesésre számít.

„Mostantól ismét én garantálom a jó árakat!” – ezzel a mondattal tért vissza a Reviczky Gábor a Praktiker idei első reklámprospektusának címlapján. A színművész képmásával egy óriásplakát kampány is elindult a napokban, amely a januári kiárusítást kommunikálja. Reviczky a későbbiekben sajtó- és internetes hirdetésekben, áruházi felületeken, rendezvényeken, illetve PR-cikkekben is szerepelni fog a Praktiker arcaként.

A kommunikáció javítása indokolt is, hiszen az éves trend tovább folytatódott decemberben, karácsonykor is csak a nagy árengedménnyel kínált termékek, illetve a karácsonyi szezonhoz szorosan kapcsolódó  termékek forgalmán volt érezhető javulás, valamint a belső dekorációs, lakberendezési termékek, kiegészítő szerszámgépek terén – mondta a Világgazdaság Online-nak Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója.

A tavalyi év egészét tekintve a cégnek jelentős költségcsökkentéseket és takarékoskodási intézkedéseket kellett végrehajtania. Az ügyvezető hozzátette: noha egész évben megpróbálták az előttük álló hónapok problémáit pozitív szemlélettel és hozzáállással megoldani, de a cég működését tekintve az eddigi évek közül a legnehezebb év áll mögöttük. 

Karl-Heinz Keth szerint a barkácspiac a tavalyi év nagy vesztese, az építkezési, renoválási kedv és lehetőség drasztikusan visszaesett, a támogatások megvonása tovább nehezítette a helyzetet.  Az ingatlanpiac óriási visszaesést szenvedett el, a felújítási, barkácsolási kedv visszaesett. Emellett a lakosság rendelkezésre álló jövedelme csökkent, és a rendelkezésre álló pénz sem ebbe a szegmensbe folyt be. A vásárlók inkább alapvető élelmiszerekre, illetve a gyermekekkel kapcsolatos termékekre, szolgáltatásokra költenek.

A Praktiker ügyvezető igazgatója szerint nem fog visszatérni a vásárlói bizalom, ezért további visszaesést prognosztizálnak az idei évre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.