A vállalkozással szemben a versenyhatóság jogsértést megállapított ugyan, de bírságot nem szabott ki. A mágneses derékalj kapcsán a szórólapokon, a televíziós reklámokban, a televíziós közvetlen ajánlatokban, az interneten és a terméktájékoztatóban elhelyezett általános üzenet az volt, hogy a termék emberi egészséget megőrző és helyreállító hatással, gyógyhatással bír.
A fogyasztókhoz eljuttatott információk valóságtartalmát, a tényállítás valóságát minden esetben a közreadójának kell igazolnia. Az eljárás során azonban a Kaschmir Gold nem tudta alátámasztani a reklámokat. Az általa becsatolt iratok és nyilatkozatai alkalmatlanok voltak az állítások igazolására.
A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy az Orvostechnikai Igazgatóság (OTI) által támasztott feltételek szerint az orvostechnikai eszköz teljesítőképességének igazolásához klinikai adatokra van szükség. A termék hatását igazoló iratokat részletekbe menően először csak az OTI által szakértőként kirendelt Egészségügyi Tudományos Tanács vizsgálta, és nem találta tudományosan megalapozottnak az azokban foglaltakat.
A versenyhatóság a bírság kiszabását mellőzte, mert a vállalkozás törekedett arra, hogy az érintett termékeket az ágazati szabályozásnak megfelelően hozza forgalomba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.