A vezérigazgató a legutóbbi hónapok forgalombővülése alapján ebben az évben 3,5-4,5 százalékos árbevételnövekedést vár a tavalyi 1 százalékos csökkenéssel szemben. A válságadóval kapcsolatban az igazgató elmondta: igen logikus adónem, hiszen minél inkább nő a cég forgalma, annál több adót fizethet. A válságadót a nettó árbevétel és nem a nettó nyereség alapján kell fizetni. A magyarországi hálózat vesztesége az elmúlt évben 7 milliárd forint körül alakult a 2009-es 7,9 milliárd forintot követően.
Az Auchan Magyarország tavaly mintegy 11 millió euró válságadót fizetett, ám hogyha a forgalombővülési tervek megvalósulnak, a fizetendő összeg jóval meghaladhatja a 12 millió eurót is. Ha a kormány nem vezette volna be a válságadót, az idén nyitottak volna egy új áruházat, reméljük, hogy jövőre sikerül – mondta el a vezérigazgató, hozzátéve: "annak nincs értelme, hogy eggyel több áruházon veszítsünk pénzt". A területről a cégvezető elmondta: az anyacég elsősorban kínai és az orosz áruházépítésekre koncentrál a következő években. Magyarországon csak az biztos, hogy újabb benzinkutak nyílnak a cég hipermarketjei mellett.
Az Auchan Magyarország Kft. a 2010-es évben is meg tudta tartani 2009-es bruttó árbevételi szintjét, ami a teljes kiskereskedelmi ágazat tavalyi 2,0 százalékos árbevétel-csökkenéséhez képest kiemelkedő eredmény.
A vásárlószám a válság és a magas benzinár ellenére sem csökkent, - mondta Jean Paul Filliat cégvezető mai sajtótájékoztatóján.
2010-ben a csoport adózás előtti konszolidált árbevétele 7,1 százalékkal 42,5 milliárd euróra növekedett. A növekedést az árfolyam kedvező hatása és az üzemanyag árak emelkedése támogatta. A benzinértékesítés nélkül, változatlan árfolyamon számolt 4,9 százalékos emelkedés, a bővülésnek (3,6 százalék) és az összehasonlítható áruházak kielégítő teljesítményének (1,3 százalék) köszönhetően még mindig jelentősnek tekinthető.
3 százalékos árbevétel növekedés tapasztalható Franciaországban, Nyugat-Európa egyéb országaiban (Spanyolország, Olaszország, Portugália, Luxemburg) összességében 1,1 százalékos az emelkedés, Közép- és Kelet-Európa országaiban (Lengyelország, Magyarország, Románia, Oroszország, Ukrajna), valamint Ázsiában (Kínában és Tajvanon) – ahol az év során végzett fejlesztések nagy része összpontosult –, 22,7 százalékos növekedés figyelhető meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.