Ma nyílik a 11. Electro World áruház a budai Skála helyén épült Allee bevásárlóközpontban. A hálózat májusban került új tulajdonosi körhöz, amely a válság utáni időszakra vonatkozó hosszú távú tervek szerint 20-23 áruházzal fedné le a piacot.
Miután a romániai TechnomarketDomo Holdingban is érdekelt Szarvadi Loránd által alapított EW Electro Retail Ltd. egy euróért megvásárolta a brit Dixons csoporttól a kilenc áruházat működtető Electro World Magyarország Kft.-t, első lépésként közel 2,3 milliárd forintos tőkeemelést hajtott végre, és azonnal átszervezték a vállalat működését. A cég 60 százaléka most Szarvadi Loránd és felesége tulajdonában van.
Mint Polgár Csaba, a kft. ügyvezető igazgatója és 30 százalékának a tulajdonosa lapunknak elmondta, átszervezések nélkül nem lenne jövője az április 30-án zárt üzleti évben több mint 3,7 milliárd forint veszteséget elszenvedett vállalatnak. Az új vezetőség azzal vette át a hálózatot, hogy 11 hónap alatt – június 1-jétől a következő év április végéig – nulla közelire kell leszorítania a veszteséget. A hálózat veszteségének közel negyedéért az Arena Plazában éppen két éve nyitott ötezer négyzetméteres áruház volt a felelős. Az alapterület túl nagynak bizonyult, s – mint Polgár Csaba kiemelte – a bérleti és szolgáltatási díjakat jóval a piaci kondíciók felett állapították meg. Ezért a szerződést újratárgyalták, így november elseje óta jelentősen csökkentek a költségek – már nem veszteséges az áruház –, s abban is megállapodtak az Arena üzemeltetőjével, hogy február végétől háromezer négyzetméterre csökkentik az üzlet területét. Emellett a budakalászi áruház bérleti szerződését is 1700 négyzetméterrel kisebbre módosították.
Igaz, közben Miskolcon és az Allee bevásárlóközpontban elkészültek az egyenként 2400 négyzetméteres áruházak, s decemberben Egerben, az Agria Parkban is nyílik egy 1600 négyzetméteres egység.
A veszteségesség csökkentésének másik módja a beszerzés átalakítása volt. Amíg a cég az angol Dixons csoporthoz tartozott, az anyavállalat regionálisan, a cseh, szlovák, lengyel és magyar piac számára központilag vásárolta meg az árukészletet, ezt aztán a brnói központi raktárból szállították az áruházakba. Ám a csehországi árak 8-9 százalékkal magasabbak a mieinknél – egyes árufajtáknál a különbség eléri a 15 százalékot is. Ráadásul a termékdíjat is az Electro World Magyarország Kft.-nek kellett fizetnie a brnói szállítmányok után, amelyet hazai beszerzés esetén az itteni márkaképviseletek átvállalták volna, és ott volt még a szállítási költség is. Még a magyar gyárakban készült elektronikai berendezéseket és háztartási készülékeket is előbb kiszállították Brnóba, majd onnan vissza az itteni áruházakba, illetve a webáruházban vásárolt cikkek esetében a megrendelő lakására. Az új ügyvezetés most már a magyarországi márkaképviseletektől szerzi be az árut.
Több mint 140 üzlet
A ma nyíló Allee bevásárlóközpont 46 ezer négyzetméteres kereskedelmi területén több mint 140 üzlet talált bérlőre. A divatmárkák közül egyebek mellett a Magyarországon először itt nyitó Van Graaf, valamint a Zara, a H&M és a C&A található a házban. Az elektronikai cikkeket az Electro World, Sony, Panasonic és Apple márkaboltokban kínálják. Az Alleeban egy 1500 négyzetméteres fitneszközpont és egy négyszer ekkora Interspar hipermarket is helyet kapott. A 13 termes Cinema City mozi mellett éjjel-nappal nyitva tartó kaszinó is várja a látogatókat.
A céggel kapcsolatos további információk a http://www.vg.hu/ tema/electro-world internetcímen olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.