BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre kevesebb napi fogyasztási cikk fogy

A gazdasági recessziót követően vegyes képet mutatnak a kelet-közép-európai gazdaságok. Magyarországon és Horvátországban továbbra is csökken a napi fogyasztási cikkek piaca, máshol viszont enyhébb visszaesés vagy éppen meginduló növekedés figyelhető meg. Az orosz, a lengyel és az ukrán piac például az elmúlt 12 havi eredmények alapján kimondottan magas, 10 százalék feletti bővülést ért el márciusra – állapította meg a GfK Hungária frissen elkészült elemzése. A válság következtében régiónkban felértékelődött az otthoni fogyasztás szerepe.

„Magyarországon a válságból való kilábalásra vonatkozó optimista közhangulat – az ígéretes makrogazdasági előrejelzés, a javuló fogyasztói bizalmi index, a növekvő vásárlási hajlandóság – ellenére is csökkent a háztartások napicikkfogyasztása. Az első fél évben a háztartások által az ezekre kiadott összeg az infláció ellenére is fél százalékkal csökkent az előző fél évhez képest” – mondta Kovács Krisztina, a GfK Hungária consumer tracking szektorának menedzsere.

A piac átrendeződését jellemzi, hogy növekedett az árucikkek ár-érték arányának jelentősége a vásárlók szemében, hiszen bővült az akciós értékesítés aránya az élelmiszer-napicikkek piacán. A GfK Hungária tapasztalatai szerint ugyanakkor a hipermarketek, a diszkontok és a kisboltok növelni tudták a forgalmukat az első fél évben. A szupermarketek forgalmának dinamikus növekedési trendje megtörni látszik, bár a második fél év hozhat még változást.

A lakosság ruházkodásra fordított kiadásai 10 százalékkal csökkentek június végéig a tavalyi első fél évhez képest. A legnagyobb piaci szereplők közül a versenyképes árakat kínáló üzletek, vagyis a hipermarketek, a nemzetközi diszkonttextilláncok, valamint a távol-keleti üzletek értek el eladásbővülést. DK

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.