BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hasítanak a német luxusmárkák - Autópiac, most

Szeptemberben 1,1 százalékkal 1,271 millióra bővült az EU és az EFTA-országok autópiaca a tavalyi szeptemberhez képest, pedig augusztusban a közel 8 százalékos növekedés már reményekkel töltötte el a gyártókat.

A háromnegyedéves 10,462 millió darabos értékesítés pedig 0,8 százalékkal marad el az elmúlt év azonos időszakának eredményétől. Nagy-Britannia vezeti a legnagyobb piacok listáját, a tavalyi szeptemberrel szinte pontosan megegyező 332,5 ezer darabbal, majd a továbbra is dinamikusan, ezúttal 8 százalékkal erősödő Németország következik 280,7 ezer autóval.

A harmadik, a francia piac 1,4 százalékkal 167,5 ezerre szűkült. Érdekes, hogy a 15 nyugat-európai, és a 10 keleti uniós tag piaca egyaránt 0,7 százalékkal élénkült a múlt hónapban, ám, amíg nyugton 1,172 millió kocsit helyeztek forgalomba, addig régiónkban nem egészen 61 ezret.

Az is figyelemre méltó, hogy a legtöbbet eladó márkák közül a Citroen, a Fiat és a Peugeot forgalma egyaránt több mint 10 százalékkal csökkent szeptemberben, míg Volkswagen és az Audi meghökkentően emeli eladásait.

A válság utóhatása, hogy a tömegmárkák visszaesnek, míg a prémium márkák közül három is – Audi, BMW, Mercedes – az európai eladási toplistán szerepel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.