Az online kereskedelem forgalma – a szolgáltatások értékesítése nélkül – az elmúlt évben ugyan elmaradt a 160 milliárd forintos várakozástól és csupán 155 milliárdot ért el az 1,4 millió vásárlás révén. Ám már ez is a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4 százaléka. Miután a tavaly előtti szinthez képest így is 18 milliárd forinttal emelkedett az interneten értékesített termékek értéke, és a növekedés dinamikája változatlannak látszik, a szakma azt sem tartja kizártnak, hogy az idén az ágazat teljesítménye elérheti akár a teljes kiskereskedelmi forgalom 3 százalékát is, ami 175-180 milliárd forintos online forgalmat jelentene.
A legnagyobb magyarországi internetes kereskedők folyamatosan bővítik a termékkínálatukat. A fejlesztéseknek további lendületet ad, hogy az internetes kereskedők legnagyobbika, az Amazon.com már felépítette Szlovákiában regionális disztribúciós raktárát, ahonnan ősztől szolgálja ki a cseh, a lengyel, valamint a szlovák vásárlókat. Magyarország a jövő évben kerül sorra Romániával Horvátországgal együtt.
Részletek a pénteki Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.