BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Húszezressel fizetne? Gondjai lehetnek!

A MasterCard és a Bankkártya.hu közös felmérése szerint a budapesti üzletek nagy részében ma is megoldhatatlan feladatnak bizonyul a húszezer forintos beváltása.

A MasterCard és a Bankkártya.hu próbavásárlói olyan boltokat kerestek fel, ahol gyakori a kisösszegű fizetés, de nem lehet bankkártyával fizetni. A vizsgált üzletek között több taxis, újságos, élelmiszerbolt, pékség, virágüzlet, papír írószer üzlet, trafikos, cukrászda és kifőzde volt.

A felmérés készítői minden üzletben 3 ezer forint alatti vásárlást kezdeményeztek, amit 20 ezer forintos bankjeggyel kívántak kiegyenlíteni. A vizsgált 120 fővárosi egység 36 százalékában nem sikerült a vásárlás, tehát váltópénz illetve kártyaelfogadás híján a tesztelők nem vihették el a kiválasztott árut. Ráadásul a nagy címlet beváltása miatt minden hatodik sikeres vásárlás alkalmával teljesen elfogyott az aprópénz a kasszából. A felmérés tanúsága szerint tehát a vizsgált, kártyát nem elfogadó üzletek több mint 45 százalékban jelentős problémát okoz a nagy címletű készpénz kezelése. 

 „Természetesen a bankkártyát elfogadó üzletekben is sokszor előfordul, hogy nem tudnak visszaadni nagyobb bankjegyből, azzal a különbséggel, hogy ezekben a boltokban a kártya-használat sok esetben megoldást jelent. A kutatásunk célja éppen az volt, hogy rámutassunk, a készpénz nem mindenható, mi több, számos hátránya van – emelte ki Gauder Milán, a MasterCard Europe regionális igazgatója.

Hogyan reagálnak a pénztárosok, amikor világossá válik számukra, hogy nem tudnak visszaadni? A felmérést végzők egybehangzó véleménye szerint legjellemzőbb reakciójuk a tanácstalanság és a zavar. Sokan - a kasszások mintegy fele - azt javasolja a vevőnek, hogy próbálkozzon egy közeli üzletben a pénzváltással. A MasterCard és a Bankkártya.hu közös kutatása során közel 5 kilogramm aprópénz gyűlt össze a visszajáróból.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.