Innovációs lázban a hipermarketek
A Metro lánc mellett többek közt a Penny Marketet is tulajdonló Rewe csoport 2009-ben vezette be C+C (cash and carry) Scharpe leányvállalatának bevonásával a telefonos-faxos házhozszállítási szolgáltatást – a rendelésleadástól számítva 24 órán belül garantálták a házhoz szállítást. A kísérleti vállalkozás beváltotta a hozzá fűzött reményeket: az idén Alain Casparros elnök-vezérigazgató 100 millió eurót meghaladó bevételt vár az üzletágtól. 
A Tesco áruházlánc pedig a közeljövőben tervezi elindítani az online vásárlást Kínában, Csehországban és Lengyelországban – írja a Financial Times. Philip Clarke, aki a jövő évben veszi át a vezetői posztjot, elmondta: a vállalat hosszú távú tervei között szerepel, hogy az online vásárlás lehetősége minden vásárló számára világszerte elérhető legyen.
A Tesco online értékesítésének különlegességét az adja, hogy a költségminimalizálási szempontokat szem előtt tartva az alkalmazottak a hagyományos áruházak polcairól veszik le a termékeket az online fogyasztók kiszolgálására. Ez a módszer eddig hatékonynak bizonyult, ám az utóbbi időben egyre növekvő fogyasztói igények szükségessé tették még egy újdonság bevezetését. Ennek keretében a Tesco három úgynevezett sötét áruházat hozott létre, amelyek – a vevőket és pénztárakat leszámítva – lényegében mindent kínálnak, amit a hagyományos áruházak, viszont jóval költséghatékonyabb megoldást jelentenek.
 A Tesco kurzusára nem gyakoroltak erős hatást a tervezett lépések: a  részvény szinte változatlan, 436 pennys áron forgott tegnap délután Londonban. VG 


