Jól fogynak a babatermékek
A gyógyszertárak kínálatában mind nagyobb szerepet kapnak a napi fogyasztási cikkek – derül ki a Nielsen felméréséből. Az idén az első fél évben több mint 6 milliárd forintnyi értékben forgalmaztak ilyen termékeket a patikák.
A kutatás szerint a teljes hazai kiskereskedelmi értékesítésen belül – értéket tekintve – kiemelkedik a gyógyszertárak piaci részesedése száraz babaételből és műfogsorrögzítőből, illetve -tisztítóból. Jelentős még a patikák súlya az első fél év adatai alapján naptejnél, lábápoló szereknél, arcápoló készítményeknél, babaápolóknál, valamint intimszappannál.
Érdekesség, hogy a száraz babaétel értékesítése kimondottan a gyógyszertárakra koncentrálódik Magyarországon, a patikák piaci részesedése értékben 53 százalék volt az idei első fél évben. A termékből további közel egyharmadot pedig a drogériákban adtak el az év első hat hónapjában. Az arcápolók kiskereskedelmi forgalmazásában a drogériák piaci részesedése kimagaslóan legnagyobb a bolttípusok között, a patikákban ezen kategórián belül az arc- és szemránckrém részaránya a legnagyobb az értékesítésen belül. VG