A múlt évben 217 milliárd forint volt a kosaras rendszerben értékesítő online áruházak bevétele Magyarországon az eNet piackutató cég adatai szerint, ez 40 milliárd forinttal volt több mint egy évvel korábban. A hazai e-kereskedelmi piac lendületét mutatja az is, hogy a Webshop-Experts Kft. elemzése szerint a webboltok 69 százaléka tudta növelni a forgalmát 2013-ban, ráadásul egyharmaduk esetében 50 százalék fölötti volt a fejlődés. A cég kutatása szerint a netes áruházak mindössze 7 százalékánál esett a bevétel a múlt évben 2012-höz képest.
A jelentős bővülésnek köszönhetően a teljes hazai kiskereskedelmi forgalomnak már 3,1 százalékát adja az online platform, igaz ez még mindig jócskán elmarad a legfejlettebb piacok közé tartozó Egyesült Királyságtól, ahol például már 10 százalék közelében van ez az arány. A növekedésben fontos szerepet játszott, hogy a múlt évben több jelentős kiskereskedelmi hálózat is megkezdte a netes értékesítést, így például a Tesco és a Media Markt is megjelent ezen a területen. Az év végén pedig egy nagy regionális szereplő, a romániai központú eMag piacra lépése adott újabb lendületet a szegmensnek.
Az eNet adatai szerint a hazai internetes áruházak közül is egyre többen optimalizálják mobil eszközökre a weboldalukat vagy fejlesztetnek mobilalkalmazást. Fokozódik a mobil platform súlya akár az onnan érkező látogatók számát akár a vásárlók számát vagy éppen a forgalmat figyelembe véve. Az online kiskereskedelmi piac egészét nézve egy év alatt másfélszeresére nőtt a webáruházaknál a mobil platformról érkező látogatók aránya és elérte a 8,5 százalékot. A teljes online forgalomnak pedig már közel 5 százaléka bonyolódott mobil platformról.
Az első négy hónapban az egy évvel korábbihoz képest több mint 35 százalékkal nőtt az Extreme Digital Zrt. online értékesítésből származó bevétele – tudtuk meg Várkonyi Balázstól, a társaság vezérigazgatójától. A cégvezető elmondása szerint az internetes vásárlás múlt évben kezdődött dinamikus felfutása az idén is folytatódik, és az egész évre hasonló mértékű fejlődést várnak ebben a szegmensben. A vállalat teljes kiskereskedelmi – online és hagyományos – forgalma 20 százalékkal bővült az év eddigi részében 2013 hasonló időszakához képest.
Az Extreme Digital komoly figyelmet fordít nemzetközi jelenlétére, az év első öt hónapjában megduplázták romániai forgalmukat az egy évvel korábbival összevetve, míg Horvátországban 40-50 százalékos bővülést tudtak elérni. Ez utóbbi piacon egyébként már az öt legnagyobb forgalmú webáruház között van a cég. A vállalat tovább folytatja a nemzetközi terjeszkedést, június elindítják az online értékesítést Szlovéniában is, a hónap második felében, illetve augusztusban terveznek ezzel kapcsolatban komolyabb kampány. Mivel a szlovén piac nagyon hasonlít a horvátra, így Várkonyi Balázs várakozásai szerint ott is gyorsan nő majd a forgalmuk. A vállalat augusztus végén, szeptember elején Bulgáriában folytatja majd a terjeszkedést.
Globális növekedés
Nem csak Magyarországon, világszerte is dinamikusan bővül az e-kereskedelmi piac. Az eMarketer piackutató adatai szerint tavaly világszerte 1251 milliárd dollárért vásároltak különböző termékeket és szolgáltatásokat a világhálón a fogyasztók, ez 18,3 százalékkal volt több, mint a 2012-es költés.
A fejlődés az idén még gyorsabb lehet, a cég prognózisa alapján 1505 milliárd dollárosra bővülhet a piac, ez 20 százalék fölötti növekedést jelentene. A következő években is megmarad a lendület, és 2017-ben már 2357 milliárd dollárt hagyhatnak a fogyasztók a webáruházakban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.