Az AP elemzése szerint a ruhaárak mintegy 10 százalékkal emelkedhetnek a következő hónapokban, a jelentősebb drágulásra az év második felében kerülhet sor. A gyapot ára több mint kétszeresére emelkedett tavaly óta, a helyettesítésre alkalmas szintetikus szöveteké pedig másfélszeresére emelkedett.
A Levi’s, a Nike és a Wrangler már jelezte, hogy áremelést hajt végre, az áremelések pontos mértékére akkor derülhet fény, ha a J. C. Penney, az Abercrombie & Fitch és más ruhakereskedők nyilvánosságra hozzák pénzügyi eredményeiket ebben a hónapban.
Eric Wiseman, a VF Corp. vezérigazgatója mindenesetre már közölte, hogy mind a négy, általuk gyártott márka tekintetében emelni fognak, így pár hónap múlva drágábbak lesznek a The North Face, a Nautica, és a Lee termékek is. A farmergyártásban a gyapot a termelési költség mintegy felét teszi ki, és ez a ruhatípus adja a VF értékesítéseinek harmadát.
Pénteken 150 éves rekordra ugrott a gyapot ára, ez több mint kétszerese a tavalyinak, miután a rossz időjárás jelentősen csökkentette a legnagyobb termelő országok eredményét. Az American Apparel & Footwear Association vezetője szerint a kereskedők eddig vagy lenyelték az árkülönbözetet vagy megpróbálták olcsóbb országokba, például Vietnámba telepíteni a termelést. Csakhogy – véli Kevin Burke – mostanra elértek a tűrőképességük határára. Az árnyomást a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca is érzi. Bár a Wal-Mart vezetése leszögezte, hogy nem hárítják át automatikusan a megemelkedett gyapotár költségeit, a cég azt is közölte, hogy biztosan várhatóak áremelések.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.