BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Maximum 15 ezer forint - Kisebb ajándékok a fa alatt

A lakosság 42 százaléka tervezi úgy, hogy kevesebbet költ idén karácsonykor ajándékra az előző évhez viszonyítva – derül ki a Kérdőívem.hu, kérdőívkészítő oldal kutatásából. A megkérdezettek több mint fele arról nyilatkozott, hogy az elmúlt évi karácsonyi kereten idén nem szeretne változtatni. A megkérdezettek 5 százaléka szándékozik többet költeni a tavalyihoz képest.

A Kérdőívem.hu kérdőíves kutatása szerint nem az ajándékok mennyisége látszik változni tavalyhoz képest, hanem az azokra kiadott pénz mértéke, vagyis az ajándékok kisebbek lesznek. Ebben az évben kevesebben fognak nagy összegeket a boltokban hagyni, többségben lesznek azok, akik kisebb összegeket különítenek el a karácsonyi ajándékokra.

A lakosság majdnem fele (46 százalék) 15 000 forintnál nem tervez többet költeni. Tavaly az emberek 39 százaléka cselekedett így. A megkérdezettek 20 százalék-a tervezi úgy, hogy 40 000 forintnál többet fog a boltokban hagyni a polcokon lévő ajándékokért. Tavaly 6 százalék ponttal nagyobb volt ez az arány.

Bár a megkérdezettek egynegyede (26 százalék) már az Advent előtti napoktól ötletelget és tervezgeti az ajándékvásárlást, de nem meglepő, hogy a legnagyobb fogyasztói aktivitás az ünnepek előtti néhány hétben várható. Több mint 50 százalék a karácsony előtti két hétben szándékszik felkészülni az ünnepre, és nem elhanyagolható az a kisebbség (12 százalék) sem, akik a karácsonyi ajándékok beszerzését az utolsó napokra hagyják. Többen (43 százalék) is bevallották, hogy sokszor a karácsonyi ajándék ötletek bevásárlóközponti kirakatok nézegetésekor születnek meg.

A nyilatkozók szerint a gazdasági problémák nem fogják erősen befolyásolni az ünnepet. A Kérdőívem.hu kutatásának eredményei 1090, átlagosan 18 és 55 év közötti magyar ember véleményére épülnek. A lekérdezés december elsejétől negyedikéig tartott.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.