BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megindultak a hálózatbővítések

Sokat várnak a most nyíló Corvin bevásárlóközponttól a nagyobb kereskedelmi láncok

Sokat várnak a most megnyíló, 65 ezer négyzetméteres Corvin bevásárlóközponttól a hazai kereskedelmi láncok. Legutóbb ugyanis tavaly novemberben nyílt bevásárlóközpont Budapesten: az Allee, amelynek bérbe adható kereskedelmi területe 46 ezer négyzetméteres, míg a Corviné 35 ezer négyzetméter.

A Corvinban jött létre a belső területek legnagyobb, 3600 négyzetméteres szupermarketje, a CBA Príma. A kilenc, közepes méretű bérlemény közt található az 1650 négyzetméteres Electro World (EW) áruház, valamint a közel ezer négyzetméteres Hervis sportáruház, amely a lánc 27. tagja.

Az Electro World áruházak száma még ebben az évben 14-re bővül, mert a Corvin után Győrben is létesül egy ezer négyzetméteres egység. Azt követően, hogy tavaly májusban egy magyar befektetői csoportnak a brit DSG International egy euróért eladta a veszteséges hálózatot, jelentős átalakítások mentek végbe a cégnél.

„Új megállapodásokat kötöttünk a műszaki márkák hazai képviseleteivel, újratárgyaltuk a kedvezőtlen bérleti szerződéseinket, csökkentettük a túlzó áruházméreteket, és a tavalyi utolsó negyedévben három új áruházat is nyitottunk” – sorolja a fontosabb változásokat Polgár Csaba ügyvezető igazgató, aki az általa képviselt befektetési társaság tulajdonrészét június végén 30-ról 100 százalékra növelte a kereskedelmi vállalatban. A DSG utáni első üzleti év auditálása szeptemberben zárult le, és ezt követően a nagy nemzetközi szállítói hitelbiztosítókkal – Coface, Euler-Hermes, Atradius – megkezdődtek a tárgyalások, és sorra nyílnak a szállítói hitelkeretek. Így a karácsonyi szezonra megoldódik a készletfinanszírozás gondja. Ugyanakkor az Aréna plazabeli egységben és az Alleeban lévő Elelctro Worldben egy érintőképernyős terminált tesztel a cég, és ha beválik, az összes áruházban lesz ilyen. A terminálon a nagy márkák mintegy 30 milliárd forint értékű készlete lesz elérhető, amit a megrendelés után három napra kiszállít a vásárlóknak a cég.

Az utoljára tavaly tavasszal bővült Hervis-lánc is megérezte a válság hatását, ám mint Juhász Attila ügyvezető igazgató lapunknak elmondta, mintha már túl lennének a mélyponton. Nyár óta az elmúlt év azonos időszakában elértnél néhány százalékkal magasabb a cég forgalma. Ebben a helyzetben csak igen óvatosan lehet tervezni, de az biztosnak látszik, hogy 2012 végéig újabb egy-két áruházzal bővül a hálózat. Mivel azonban már lefedte az országot a cég, és minden megyeszékhelyen jelen van, az expanzió fő célpontja a főváros lesz.

Ami a Corvin legnagyobb bérlőjét, a CBA-t illeti: a bevásárlóközpontban nyitja hetvenedik Príma szupermarketjét. A 2009 májusában bemutatott új bolttípus felső kategóriás, amely a válságos időkben is folyamatos forgalombővülést ért el, ezért folyamatosan bővítik az üzletek számát. Ürömön nyílik a következő, ezúttal kétezer négyzetméteres egység, bár amint Fodor Attila, a CBA PR-vezetője elmondta, nem cél több száz Príma szupermarket létrehozása.

A másik irányban, a diszkontok területén is versenybe szállt a válság kitörése óta az üzletlánc. Az első CBA Cent egy éve nyílt Mogyoródon, az év végéig pedig Mórahalmon és Kaposváron is nyílik egy-egy CBA élelmiszerdiszkont, és így hatra nő a számuk. A tervek szerint néhány éven belül több mint 150 egységből áll majd az ezerféle terméket kínáló, a hard diszkontoknál több, közel négyezer cikkelemmel kereskedő Cent hálózat. A zöldmezős beruházásokat és a hálózat üzemeltetését a magyar magánszemélyek és gazdasági társaságok tulajdonában lévő CBA Kereskedelmi Kft. végzi. Mára a hálózathoz tartozó CBA és a Cél boltok száma együttesen 3360-ra emelkedett. Igaz, egy éven belül összesen több mint kétszáz kis alapterületű CBA-franchise, illetve Cél bolt szűnt meg, és amíg korábban 43 tulajdonos kezében volt a CBA Kereskedelmi Kft., számuk mára 38-ra csökkent összeolvadások és felvásárlások eredményeként.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.