A GVH úgy ítélte meg, hogy a Spar 2012 októberétől 2014 februárjáig ,,5.000 Ft vásárlás után 500 Ft visszajár”akciója keretein belül megtévesztette a fogyasztókat. Az indoklás szerint a cég valótlanul tüntette fel, hogy minden elköltött 5 ezer forint után 500 forint visszajár, miközben mind a kupon megszerzésének, mind beváltásának számos feltétele és korlátozó eleme volt. Azt sugallták, hogy 5 ezer forint után jutnak a fogyasztók a kedvezményhez, ezzel szemben legalább 10 ezer forint értékű vásárlásra volt szükség az 500 Ft-os kedvezmény érvényesítéséhez, ráadásul nem vagy kevéssé észlelhetően és nem egyértelműen tüntették fel a kupon kiadásának és beváltásának egyéb feltételeit - indokolt a GVH.
A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelték többek között, hogy a Spar a jogsértő kereskedelmi gyakorlatot több mint egy évig folytatta, a fogyasztók széles körét érve el, az áruházakon kívül is. Az is a súlyosbító körülmények közé tartozik, hogy az akciók, az akciós újságok és szórólapok alkalmazása a Spar üzletpolitikájának meghatározó eleme, és az ehhez kapcsolódó kommunikációs gyakorlaton a vállalkozás a versenyfelügyeleti eljárás megindítását követően sem változtatott - írta a GVH.
Enyhítő körülményként értékelték, hogy a Spar jelentősen megváltoztatta kereskedelmi gyakorlatát a GVH Versenytanácsa előzetes álláspontjának megismerését követően. Ezen kívül a cég együttműködését fejezte ki azzal is, hogy kötelezettségvállalási szándékán túlmutatóan vállalta kereskedelmi gyakorlatának módosítását, valamint olyan nyilatkozatokat tett és összeállításokat készített, amelyek nem szolgálták ugyan az érdekeit, ám hatékonyan segítették a tényállás pontos feltárását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.