Bejött a Praktikernek az esztergomi áruháznyitás. A cég huszadik egységének bevétele az április 23-i megnyitó óta eltelt egy hónapban 40 százalékkal volt magasabb, mint a hazai Praktikerek átlagos forgalma, főként amiatt, hogy a vásárlók 65 százaléka Szlovákiából jött. Ez az első Praktiker, ahol euróval is lehet fizetni – mondta Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója.
A tavalyi volt a hazánkban 12 éve terjeszkedő barkácslánc legnehezebb éve. Az ingatlanpiac zuhanásával párhuzamosan drasztikusan visszaesett az építkezési, renoválási kedv, a támogatások megvonása pedig tovább nehezítette a barkácsáruházak helyzetét. Emiatt a 2008-ban elért 42,9 milliárd forinttal szemben tavaly 35,4 milliárdra csökkent a nettó árbevétel.
Mint Szita Mária beszerzési igazgató elmondta, csak a festékek, a kertészeti termékek és bútorok forgalma nem csökkent. Sokat várnak a magyar Poli-Farbe Kft. és a DuPont konszern együttműködéséből született teflonalapú festékcsaládtól.
Ebben a helyzetben a Praktiker az internetes kereskedelmet tartja az egyik kitörési pontnak, ezért továbbfejleszti webshopját. Az internetes áruház 2009 márciusában indult, s az év végéig 1,7 millió látogató kereste fel, ők elsősorban főként bútort, szerszámokat és világítástechnikai termékeket rendeltek. Az Országos Kereskedelmi Szövetség által 2009 Kereskedelmi Webáruháza címmel elismert bolt részesedése a cég forgalmából a tavalyi 0,5 százalékról napjainkra több mint 1,5 százalékra emelkedett. A webshop tervezését és a programozást kizárólag magyar informatikai szakemberek végezték a Praktiker számára, ráadásul a hazai webshop a Praktiker nemzetközi leányvállalatai számára is mintaként szolgál.
A lassabban fogyó termékek forgási sebességét úgy gyorsítja a cég, hogy a Vatera portálon létrehozta a Praktiker Outletet, ahol az elmúlt év júniusa óta közel 1800-an vásároltak.
Karl-Heinz Keth ugyan nem híve a mindenáron való expanziónak, hiszen mint mondta, az országszerte található 71 barkácsáruház és a számtalan kisebb szaküzlet gyakorlatilag lefedi a piacot, ám azt elmondta lapunknak, hogy a válság után megvizsgálják további áruházak létesítésének lehetőségét Salgótarjánban, Baján és Eger térségében. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.