Az idén várhatóan 50 százalékkal nő az Extreme Digital Zrt. online értékesítési árbevétele a múlt évhez képest. Még nagyobb, 70-80 százalékos fejlődés tapasztalható a csomagszámban, ami azt jelenti, hogy az átlagos vásárlási érték csökken – mondta el érdeklődésünkre Várkonyi Balázs, a társaság vezérigazgatója.
Ez a cégvezető szerint arra vezethető vissza, hogy egyre többen a hétköznapi bevásárlásokat is a neten végzik. Az internet a cég teljes bevételének mintegy 50 százalékát adja már. Az idén a Fekete Péntek akció sokkal nagyobb forgalmat hozott, mint a múlt évben, és komoly kihívást jelentett a csomagok kiszállításánál. A futárcégek leterheltsége miatt az itthon megszokott egynapos szállítási határidőknél jóval hosszabbal is lehetett találkozni, az utolsó napokra azonban már sikerült kezelni ezt a problémát. Az Extreme Digitalnál a mobiltelefonok, LED-tévék és háztartási kisgépek iránt legnagyobb a kereslet. A vállalatnál a tavalyi 23,7 milliárd forint után idén már 30 milliárd forintos nettó árbevételt várnak.
Tavalyhoz képest az egész évet tekintve százezres nagyságrendben nőtt a felhasználószám a Libri és a Bookline/Shopline márkák esetében is – mondta el Deák András, a Libri-Shopline Nyrt. üzletfejlesztési igazgatója. A társaságnál a könyvértékesítésben 5-10 százalékos bővüléssel számolnak, néhány egyéb üzletágban viszont akár 15-20 százalékos növekedést is elképzelhetőnek tartanak. A könyvpiac szempontjából kiemelkedő fontosságú karácsonyi szezon a vártnál is jobb eredményeket hozott a vállalatnak, december közepén a forgalom meghaladta a teljes tavalyit, így ez lesz a cég eddigi történetének legjobb ünnepi időszaka – tette hozzá Deák András.
A Libri-Shopline üzletfejlesztési igazgatója szerint idén karácsonykor a könyvpiacon is komoly érdeklődés van a Star Wars filmekhez kapcsolódó kiadványok iránt. A Shopline kínálatából várhatóan a műszaki cikkek és a játékok lesznek a legkedveltebbek, a klasszikusok közül a Lego, a társasjátékok és újdonságként a Star Wars filmhez kötődő termékek. A műszaki cikkek közül az e-könyv-olvasó, a hordozható hangfalak és természetesen a mobilok állnak az élen – fűzte hozzá Deák András.
Az idén várhatóan 20-25 százalékkal nő a Tchibo webáruházának magyarországi forgalma, és meghaladja majd a kétmilliárd forintot – mondta el érdeklődésünkre Németh Norbert, a társaság e-kereskedelmi igazgatója.
Ez azt jelenti, hogy az online csatornából már nagyobb bevétele lesz a cégnek, mint a tíz hagyományos boltból összesen. A karácsonyi időszakban a napi átlagos látogatószám a felével nőtt, a forgalom pedig duplájára bővült az előző negyedév eredményeihez képest. A Tchibo webáruházba a látogatók negyede már mobil eszközről érkezik, az árbevételnek a 20 százalékát adja már ez a csatorna. Egy évvel ezelőtt ez az arány még 10 százalék alatt volt. Ennek hatására kismértékben csökkent az átlagos vásárlói kosár értéke, mivel nem törekednek arra a fogyasztók, hogy elérjék a díjmentes szállításhoz szükséges 20 ezer forintos határt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.