Nem használhatja világszerte bevezetett márkanevét Indonéziában az IKEA – így döntött a jakartai legfelsőbb bíróság. Hiába védette le ugyanis 2006-ben, majd 2010-ben az IKEA logót és a vele összes ismertetőjegyét az IKEA, arra az egyre nem gondolt a svéd bútorkereskedemi lánc jogászcsapata, hogy a bejegyzés nem örök életre szól – három éves inaktivitás után a védelem automatikusan hatályát veszti. Pontosan ebbe - hogy a márkanév kereskedelmi hasznosításában nincs meg a törvény által előírt folyamatosság - kötött bele az Intan Khatulistiwa Esa Abadi (Ikea) nevű helyi „konkurens”. Az IKEA név használati jogára 2013 decemberében bejelentkező, s azt most jogerősen megszerző Surabaya székhelyű Ratania Khatulistiwa nevű bútoripari céget azzal gyanúsították meg Indonéziában, hogy a pénzre hajt, s el akarja adni friss „szerzeményét” a világszerte mindenütt elismert svéd cégnek. Az IKEA egyébként a franchise-t adta át az indonéz tőzsdén szereplő Hero Supermarketnek, közvetlenül nincs jelen a dél-ázsiai országban.
A Hero 2014 októberben nyitotta meg Nyugat-Jáván az első IKEA-t, bár a névhasználat már akkor per tárgya volt. A franchise-t gondozó Inter Ikea System felülvizsgálati kérelmet még benyújthat a Legfelsőbb Bíróságnál, de dönthet úgy is, hogy névhasználati díjat fizet a rattanbútor-gyártó Rataniának, vagy egyszerűen új nevet választ magának – írja a Jakarta Globe. Azt viszont mind a Hero, mind a franchise-gazda világossá tette, hogy esze ágában sincs a már működő és bejáratott áruházáról leverni az IKEA feliratot. Az ügy mindenesetre figyelmeztető jel lehet a múlt héten Orbán Viktor kormányfőt Indonéziába elkísérő népes üzleti delegáció tagjai számára is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.