BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ráfázott az IKEA

Hiába védette le IKEA logót és a vele összes ismertetőjegyét az IKEA, arra az egyre nem gondolt a bútorkereskedemi lánc jogászcsapata, hogy a bejegyzés nem örök életre szól.

Nem használhatja világszerte bevezetett márkanevét Indonéziában az IKEA – így döntött a jakartai legfelsőbb bíróság. Hiába védette le ugyanis 2006-ben, majd 2010-ben az IKEA logót és a vele összes ismertetőjegyét az IKEA, arra az egyre nem gondolt a svéd bútorkereskedemi lánc jogászcsapata, hogy a bejegyzés nem örök életre szól – három éves inaktivitás után a védelem automatikusan hatályát veszti. Pontosan ebbe -  hogy a márkanév kereskedelmi hasznosításában nincs meg a törvény által előírt folyamatosság - kötött bele az Intan Khatulistiwa Esa Abadi (Ikea) nevű helyi „konkurens”. Az IKEA név használati jogára 2013 decemberében bejelentkező, s azt most jogerősen megszerző Surabaya székhelyű Ratania Khatulistiwa nevű bútoripari céget azzal gyanúsították meg Indonéziában, hogy a pénzre hajt, s el akarja adni friss „szerzeményét” a világszerte mindenütt elismert svéd cégnek. Az IKEA egyébként a franchise-t adta át az indonéz tőzsdén szereplő Hero Supermarketnek, közvetlenül nincs jelen a dél-ázsiai országban.

A Hero 2014 októberben nyitotta meg Nyugat-Jáván az első IKEA-t, bár a névhasználat már akkor per tárgya volt.  A franchise-t gondozó Inter Ikea System felülvizsgálati kérelmet még benyújthat a Legfelsőbb Bíróságnál, de dönthet úgy is, hogy névhasználati díjat fizet a rattanbútor-gyártó Rataniának, vagy egyszerűen új nevet választ magának – írja a Jakarta Globe. Azt viszont mind a Hero, mind a franchise-gazda világossá tette, hogy esze ágában sincs a már működő és bejáratott áruházáról leverni az IKEA feliratot. Az ügy mindenesetre figyelmeztető jel lehet a múlt héten Orbán Viktor kormányfőt Indonéziába elkísérő népes üzleti delegáció tagjai számára is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.