Lapunk úgy értesült, hogy a hivatalos adatok sötétebb képet mutatnak a valóságosnál. Autópiaci körökben azt beszélik, hogy új trend van kibontakozóban. Állítólag áfacsalásra létrehozott cégecskék vásárolják fel külföldön a sokat futott autókat, amelyek kilométer óráját visszapörgetik, a kocsit kipofozzák, majd beépített magyar magánszemélyeknek eladják, akik aztán továbbértékesítik Romániában és Bulgáriában. A hajléktalanok nevére bejegyzett cégek nem fizetik be az áfát, de el is tűnnek néhány hónap alatt.
Ettől függetlenül öregszik a magyar állomány és ennek komoly következményei lehetnek a jövőben. Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke szerint ugyanis az Európai Unió azt tervezi, hogy 2015-ben vagy 2016-ban már az autóállomány minősége is beleszámíthat a szén-dioxid kvótába. Ha folytatódik a korosodás, Magyarország nettó befizető lehet néhány év múlva – jelentette ki az ANK elnöke.
Részletek a pénteki Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.