A korábbi áfész-ekből alakult 165 gazdasági társaság által 15 éve alapított Coop Hungary Zrt. 165 tulajdonosának 2200 üzlete van. A 2002-ben elindított franchise-program révén 2008-ban 2880, az elmúlt évben pedig 2957 egység működött a Coop logó alatt. A Coop Hungary nagykereskedőként ugyanakkor további 2500 önálló boltot lát el áruval.
A hálózat mérete miatt a felújítások és a technológiai fejlesztések még jó ideig nem fejeződnek be, ugyanakkor eddig több mint 5 milliárd forintba került egy összesen 12 milliárdosra tervezett integrált informatikai rendszer fokozatos kiépítése. A néhány év múlva már minden üzletet és raktárközpontot összekapcsoló rendszer jelenleg 620 boltban működik.
A Coop Hungary nem a zöldmezős beruházásokról ismert, hiszen saját boltjai kereskedelmi szempontból a legértékesebb helyen vannak. A jó helyszín azonban önmagában nem elegendő a versenyképességhez, ezért az elmúlt évben tíz, egyenként mintegy 700 négyzetméteres üzlet létesült zöldmezős beruházásban a szükséges informatikai beruházásokkal együtt. Erre, valamint a hálózatban szükségessé vált korszerűsítésekre tavaly 3 milliárd forintot fordított a csoport.
Az üzleteket az országszerte működő tíz logisztikai raktár szolgálja ki, a tizenegyedik pedig Székesfehérváron fogadja az importárut, s ezt azután a regionális raktáraknak továbbítja. A Coop Hungary ugyanis tíz éve cseh és szlovák kereskedelmi partnereivel létrehozta a pozsonyi székhelyű beszerzési társaságot Coop-Euro AS néven, amely a nemzetközi beszerzést intézi. A Coop-Euro Csehországból és Szlovákiából leginkább édességet, sütőipari termékeket, olajat vásárol, Olaszországból érkezik a rizs, Horvátországból pedig a halkonzerv nagy része. A Távol-Keletről rizst, halkonzervet, egzotikus gyümölcsöt importálnak.
A társhálózatok pedig Magyarországon leginkább szalámiféléket, fűszerpaprikát és bort vásárolnak – részben a közös láncnak, részben pedig az országok saját hálózatainak. Legutóbb bolgár kereskedők csatlakoztak a Coop-Euro AS-hez, és küldöttségük a héten érkezik, hogy felmérje az üzleti együttműködés lehetőségeit.
A forgalom elmúlt évi alakulásáról Murányi László elmondta, hogy folyó áron ugyan 102 százalékos volt a hálózat árbevétele, ám a jó első hat hónap után a cégcsoport is megérezte az áfaemelést, emiatt az élelmiszer-kereskedelmi láncok tavaly 5-6 százalékkal kevesebb árut tudtak eladni.
A Coopnak jelenleg majdnem nyolcszáz saját márkás terméke van, ez a forgalom több mint ötödét adja. Az élelmiszer-napicikkek piacán az országos átlag 18-20 százalék körül van, de a Coop nem is törekszik már a saját márkás cikkek körének jelentős bővítésére, hiszen e név alatt leginkább a prémium színvonalú termékeket kínálják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.