Kedden Sátoraljaújhelyen felavatták a huszadik Praktiker áruházat, amit három héten belül Komáromban követ egy újabb egység. A vállalat ugyanis azt tervezi, hogy ezer-kétezer négyzetméteres kisebb áruházakat telepít a "fehér foltokba", olyan vidéki területeken, ahol a nagyáruházak igen távol vannak egymástól. Az az egyetlen követelmény, hogy az üzlet vonzáskörzetében a lakosság száma legalább 10-15 ezer legyen. Tegyük hozzá ugyanakkor, hogy a kilenctagú magyarországi Bricostore-lánc megszűnése jól jött az OBI és a Praktiker láncnak, hiszen a Bricostore-ok néhány kilométeres körzetében vannak a két német lánc áruházai is.
A sátoraljaújhelyi mini-Praktiker ugyan csupán 1500 négyzetméteres, a komáromi pedig 1200 négyzetméteres lesz, de éppen a viszonylag kis alapterület, valamint a szlovák határ közelsége adhat perspektívát az új üzleteknek, amelyekben euróval is lehet fizetni. Tudomásunk szerint az euró-forint árfolyam révén a győri és a miskolci Praktikerekbe is sokan járnak Szlovákiából.
A múlt héten a Praktiker AG sikeresen befejezte tőkeemelését, amely során a korábban tervezetteknek megfelelően 55,6 millió új részvény kelt el darabonként 1,08 euróért. Így a nemzetközi barkácslánc jegyzett tőkéje 58 millió euróról 113,5 millió euróra emelkedett. A tőkeemelésről még a július negyedikei közgyűlés döntött, amelyen több alkalmatlan vezető leváltása mellett az eladósodott cég kilábalási terve volt a legfőbb napirendi pont.
A Praktiker menedzsmentje által támogatott kilábalási terv szerint az amerikai Anchorage befektető csoport egy 60 millió eurós tőkeemeléshez kötve 85 millió eurós hitelt ad a Praktiker részvények 15 százalékának vételi opciójáért.
Ami az 1,08 eurós részvényárat illeti, a cég igen alacsonyra értékelte magát, hiszen a tőzsdén szeptember eleje óta ennél magasabb árfolyamon forogtak a papírok. Igaz, a tavaly márciusi 8 eurós szint ma már elképzelhetetlen a cég számára, de az augusztus 28-i mélypont, a 0,95 euró alaposan megijesztette a cég vezetését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.